Mintegy 25 milliárd forinttal nőtt a Hungaropharma Zrt. árbevétele 2019-ben, így nettó 349 milliárd forint forgalommal zárta az évet. A magyar tulajdonú, tavaly az alapításának hetvenedik évfordulóját ünneplő gyógyszer-nagykereskedelmi cég piaci részesedése több mint 40 százalék, az árbevétele alapján Magyarország legnagyobb harminc vállalata közé tartozik. A 7,5 százalékot meghaladó emelkedés kapcsán Feller Antal, a cég vezérigazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy a terveikben is hasonló adat szerepelt. A hazai teljes gyógyszertári piac 650 milliárd forint körül alakul évente, a forgalom bővülése a piac, valamint a vállalat részesedésének növekedéséből együttesen adódik.
Feller Antal arról is beszélt, hogy a Hungaropharma leányvállalatainak száma tavaly tizenegyre bővült, miután megvásárolták az Infomix Kft.-t, amely az alapellátásban és a szakellátásban dolgozó orvosoknak biztosít saját fejlesztésű szoftvereket. Az év végére egy 5 milliárd forint értékű beruházása is elkészült a társaságnak: a budapesti logisztikai központjukat fejlesztették a kőbányai Tündérfürt utcában. Az új raktár magas szinten automatizált, ami nem csak a hatékonyságot és a pontosságot javítja, a munkaerőhiány kezelésében is segítség. A Bellis Egészségtár Kft. is– amely a Hungaropharma leányvállalata – ebbe a raktárbázisba költözik. A döntéstől a menedzsment jelentős szinergikus hatást vár, amely költségmegtakarítással járhat, illetve a két cég ki tudja egészíteni egymás működését. A cél az, hogy a Bellist az ország legszélesebb választékát kínáló, legnagyobb forgalmú fitotékájává és egyéb termékek kereskedőjévé fejlesszék. A koronavírus-járvány teljesen felborította a hazai gyógyszerpiacot – mutatott rá a vezérigazgató. Ezért szerinte nehéz megjósolni, hogy miként alakul a 2020-as évük. A kérdés azért bonyolult, mert a piac forgalmát egyes tényezők növelték, mások pedig visszafogták. Példaként említette a márciusi gyógyszerfelvásárlási lázat, és a védekezésre (egyebek mellett kézfertőtlenítőkre, gumikesztyűkre, védőmaszkokra) fordított kiadásokat. A keresletet növelte a vitaminok és az immunerősítők iránti igény is. Feller Antal bízik abban, hogy a fertőzésveszély közepette a krónikus betegek fegyelmezettebben szedik a gyógyszereiket. Piacszűkítő tényezőként pedig azt említette, hogy idén tavasszal a gyerekek többsége nem járt közösségbe, ezért elmaradt a gyermekbetegségek jelentős része. Hozzátette: a gyógyszerpiac részét képezik a nyaralással kapcsolatos készítmények is, és egyelőre nehéz felmérni, hogy mennyien mennek majd strandokra, valamint hogy hányan vállalják az utazás kockázatát.
Éles verseny
A hazai gyógyszer-nagykereskedelmi piacon öt-hat cég van jelen Magyarországon, a Hungaropharma legnagyobb versenytársa a Phoenix Pharma Zrt. A cég a legutolsó elérhető adatok szerint 2018-ban 309 milliárd forint nettó árbevétellel zárta az évet, ami az egy évvel korábbihoz képest 45 milliárd forintos emelkedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.