BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Újabb Balti állam tiltja be az orosz RT sugárzását

A litván médiafelügyelet szerint RT több nyelven közvetít Kreml-barát híreket.

A litván rádió- és televízióbizottság ezen a héten betiltotta az orosz állami ellenőrzésű alatt álló Russian Today (RT) sugárzását – írja az Euronews.

A döntést azután hozták meg, hogy Lettországban szintén bejelentették a hírcsatorna betiltását. A litván médiafelügyelet szerint RT több nyelven közvetít Kreml-barát híreket, illetve a csatorna működését befolyásolja Dmitrij Kiszeljov, aki rajta van Európai Unió feketelistáján, mert feltételezhetően szerepet játszott a propagandában, amely támogatta azt, hogy Oroszország bekebelezte 2014-ben a Krímet.

Fotó: Michael Klimentye / Sputnik

A tilalom az RT öt csatornájára vonatkozik, ezek az RT, az RT HD, az RT spanyol nyelvű adása, az RT Dokumentum és az RT Dokumentum HD. Lettország korábban ugyanazzal az érvvel indokolta a tiltást, mint nemrég Litvánia, egyúttal arra buzdította az összes EU-tagállamot, hogy kövesse példáját.

Az RT adását a Baltikumban – Litvániában, Lettországban és Észtországban – a Kreml propagandacsatornájának tartják, amely megpróbálja befolyásolni a térség jelentős orosz kisebbségének gondolkodását.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek