Cégvilág

Kivonul egy taxiszolgáltató a fővárosból

Tízre olvad a budapesti minősített taxitársaságok száma, miután a TaxiPlus felhagy a szolgáltatással. A helyét a 6×6 Taxi veszi át, ami nem meglepő, hiszen a két vállalkozás egy cégcsoportba tartozik.

Befejezte működését a TaxiPlus – ezt a cég jelentette be a közösségi oldalán. A rövid tájékoztatásból kiderül, hogy a cég megrendeléseit a továbbiakban a 6×6 Taxi teljesíti, ahogyan a TaxiPlus utasainak hívását is ez a társaság kezeli a jövőben. A fejlemény kapcsán a Világgazdaság kereste a szolgáltatót, de lapzártáig nem érkezett válasz.

A változás nyomán a fővárosi minősített taxitársaságok száma tízre csökkent. A 2017 tavaszán alapított TaxiPlus levonulásáról hivatalos magyarázat még nincs, de a koronavírus-járvány – pontosabban a fuvarállomány ebből fakadó drasztikus esése – nagy valószínűséggel hozzájárult a döntéshez, egyúttal pedig a budapesti taxis piac koncentrálódásához. A TaxiPlus megszűnése egyes források szerint az utóbbi folyamat kezdete lehet: szakmai fórumokon nem tartják kizártnak, hogy a fővárosi taxis parketten végül három-négy szereplő marad talpon. A válság nagy nyertese a Bolt (korábbi nevén Taxify) lehet.

A TaxiPlus távozásának sok előjele nem volt, a szolgáltató mögötti vállalkozás, a TaxiPlus World Kft. tavaly mintegy 297,5 millió forint nettó árbevételt ért el a 2018-as szűk 289 millió forintot követően. A mintegy 3 százalékos javulásnál jóval látványosabb az adózott eredmény 120 százalék körüli megugrása. Míg a cég két éve még 31,7 millió forint nyereséget termelt, 2019-ben már több mint 70 milliót. Az átlagos napi árbevétel egy év alatt 791 ezer forintról 815 ezer forintra nőtt. Mindezek fényében nem okozott feltűnést, hogy az idén június 30-án tartott taggyűlésen Zengő Zoltán levezető elnök 80 millió forint kifizetésére tett javaslatot, amelyet a tagok meg is szavaztak.

Zengő Zoltán annak a Bermű Kft.-nek az ügyvezető tulajdonosa, amely 52 százalékban ellenőrzi a 6×6 Taxit működtető 6×6 Taxi Közlekedési Szolgáltató Kft.-t. Az utóbbié a TaxiPlus World Kft. száz százaléka. Vagyis a TaxiPlus és a 6×6 Taxi egy csoportba tartozik, Zengő Zoltán pedig a TaxiPlus és a 6×6 Taxi többségi tulajdonosa is. Így logikus, hogy az előbbi helyét a 6×6 Taxi veszi át, amely tavaly 10 százalék feletti emelkedéssel mintegy 730 millió forintos nettó árbevételt produkált, és csaknem 83 millió forintos adózott eredményt ért el. Ez 312 százalékos plusz a 2018-as hasonló adathoz képest. Ennek terhére is 80 millió forintos osztalékot hagytak jóvá.

A nyilvános statisztikákból az látszik, hogy a TaxiPlus és a 6×6 Taxi együttesen majdnem ezer járműből álló flottát működtet, ebből mintegy 700 az utóbbi színeiben szolgáltat. Kérdés, hogy minden TaxiPlus-sofőr és -taxi átkerül-e a nagy testvérhez. Már csak azért is, mert lapunk érdeklődésére a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) mint közlekedésszervező azt közölte: a TaxiPlus náluk nem jelezte, hogy beszüntetné a működését. „A korábbi tapasztalatok szerint egy taxitársaság megszűnésekor a társaság égisze alatt szolgáltató taxisok döntő többsége más társaságok színeiben vagy független szolgáltatóként folytatja a személytaxi-szolgáltatást” – húzták alá. A BKK arról is tájékoztatott, hogy egy taxitársaság megszűnése nem okoz anyagi kiesést a Fővárosi Önkormányzatnak, mert a taxiállomás-használati hozzájárulást a személytaxi-szolgáltató vállalkozások fizetik, nem az önálló taxitársaságok.

megszűnés TaxiPlus 6x6 Taxi BKK
Ezek is érdekelhetik