Befejezte működését a TaxiPlus – ezt a cég jelentette be a közösségi oldalán. A rövid tájékoztatásból kiderül, hogy a cég megrendeléseit a továbbiakban a 6×6 Taxi teljesíti, ahogyan a TaxiPlus utasainak hívását is ez a társaság kezeli a jövőben. A fejlemény kapcsán a Világgazdaság kereste a szolgáltatót, de lapzártáig nem érkezett válasz.
A változás nyomán a fővárosi minősített taxitársaságok száma tízre csökkent. A 2017 tavaszán alapított TaxiPlus levonulásáról hivatalos magyarázat még nincs, de a koronavírus-járvány – pontosabban a fuvarállomány ebből fakadó drasztikus esése – nagy valószínűséggel hozzájárult a döntéshez, egyúttal pedig a budapesti taxis piac koncentrálódásához. A TaxiPlus megszűnése egyes források szerint az utóbbi folyamat kezdete lehet: szakmai fórumokon nem tartják kizártnak, hogy a fővárosi taxis parketten végül három-négy szereplő marad talpon. A válság nagy nyertese a Bolt (korábbi nevén Taxify) lehet.
A TaxiPlus távozásának sok előjele nem volt, a szolgáltató mögötti vállalkozás, a TaxiPlus World Kft. tavaly mintegy 297,5 millió forint nettó árbevételt ért el a 2018-as szűk 289 millió forintot követően. A mintegy 3 százalékos javulásnál jóval látványosabb az adózott eredmény 120 százalék körüli megugrása. Míg a cég két éve még 31,7 millió forint nyereséget termelt, 2019-ben már több mint 70 milliót. Az átlagos napi árbevétel egy év alatt 791 ezer forintról 815 ezer forintra nőtt. Mindezek fényében nem okozott feltűnést, hogy az idén június 30-án tartott taggyűlésen Zengő Zoltán levezető elnök 80 millió forint osztalék kifizetésére tett javaslatot, amelyet a tagok meg is szavaztak.
Zengő Zoltán annak a Bermű Kft.-nek az ügyvezető tulajdonosa, amely 52 százalékban ellenőrzi a 6×6 Taxit működtető 6×6 Taxi Közlekedési Szolgáltató Kft.-t. Az utóbbié a TaxiPlus World Kft. száz százaléka. Vagyis a TaxiPlus és a 6×6 Taxi egy csoportba tartozik, Zengő Zoltán pedig a TaxiPlus és a 6×6 Taxi többségi tulajdonosa is. Így logikus, hogy az előbbi helyét a 6×6 Taxi veszi át, amely tavaly 10 százalék feletti emelkedéssel mintegy 730 millió forintos nettó árbevételt produkált, és csaknem 83 millió forintos adózott eredményt ért el. Ez 312 százalékos plusz a 2018-as hasonló adathoz képest. Ennek terhére is 80 millió forintos osztalékot hagytak jóvá.
A nyilvános statisztikákból az látszik, hogy a TaxiPlus és a 6×6 Taxi együttesen majdnem ezer járműből álló flottát működtet, ebből mintegy 700 az utóbbi színeiben szolgáltat. Kérdés, hogy minden TaxiPlus-sofőr és -taxi átkerül-e a nagy testvérhez. Már csak azért is, mert lapunk érdeklődésére a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) mint közlekedésszervező azt közölte: a TaxiPlus náluk nem jelezte, hogy beszüntetné a működését. „A korábbi tapasztalatok szerint egy taxitársaság megszűnésekor a társaság égisze alatt szolgáltató taxisok döntő többsége más társaságok színeiben vagy független szolgáltatóként folytatja a személytaxi-szolgáltatást” – húzták alá. A BKK arról is tájékoztatott, hogy egy taxitársaság megszűnése nem okoz anyagi kiesést a Fővárosi Önkormányzatnak, mert a taxiállomás-használati hozzájárulást a személytaxi-szolgáltató vállalkozások fizetik, nem az önálló taxitársaságok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.