BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Wizz-pontból vett jegy után nincs bónusz

A Wizz Air csalásokra hivatkozva a saját lojális ügyfeleit bünteti azzal, hogy Wizz-pontokból vett repülőjegyeknél nem ír jóvá 120 százalékot a törölt járatok esetében.

A Wizz Air – amely az útvonalhálózata nagy részét már újranyitotta a koronavírus-járványhoz kapcsolódó korlátozások első feloldása óta – a meghirdetett útvonalakon viszonylag gyakran módosítja a menetrendet, de igen nagy számban törli azokat a járatokat is, amelyekre előzetesen elfogadott foglalásokat. Ez részben érthető, hiszen olyan országokból vagy országokba utazók körében csappan meg az utazási kedv, ahol a fogadó vagy épp a küldő ország hatóságai karanténintézkedéseket vezetnek be. A légitársaságoknak természetesen érzékeny veszteség, ha vissza kell téríteniük az ügyfelek által befizetett díjakat, épp ezért a Wizz azt ajánlja fel, hogy a törölt járatok után a díj 120 százalékát írja jóvá, ha az ügyfél nem kéri vissza az összeget, hanem a következő időszakban repülőjegyre vagy szolgáltatás vásárlására fordítható Wizz-pontokra váltja.

Az Okosutas portál fedezte fel, hogy a közelmúltban a Wizz Air módosította szolgáltatási szabályzatát, és a törölt vagy módosított járatok esetében a felkínált 120 százalékos Wizz-pontos visszatérítés csak azoknak jár, akik a jegyüket bankkártyával vagy átutalással fizették, de azoknak nem, akik a jegy árát eleve Wizz-pontokkal egyenlítették ki.

A Világgazdaság kérdésére a Wizznél megerősítették, hogy júliustól így járnak el. Azzal érveltek, hogy a légitársaságnak több tízezer eurós kárt okozott, hogy egyes utasok tudatosan visszaéltek a lehetőséggel, és a pontokból vett utakból extra visszatérítést kértek. Arra a válasz nem tér ki: honnan tudhattak az utasok a légitársaság döntéséről, hogy bizonyos járatokat nem indít el.

A válaszból úgy tűnik, hogy az élelmesek olyan destinációkra tippelhettek, ahol az adott államok által bevezetett korlátozó intézkedések megakadályozták, hogy a Wizz Air elindítsa meghirdetett járatát.

Önmagában kérdéseket vet fel az, ha visszaéléseket felfedezve egy társaság nem a visszaélőkkel szemben lép fel, hanem minden fogyasztóját bünteti – kommentálta a lépést lapunknak Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő. Ez azért is furcsa, mert a Wizz-pontok gyűjtői eddig is a leglojálisabbak voltak, hiszen például olyan Erste Wizz bankkártyát használtak, amelynél a költéseik után – miként más pénzintézeteknél – a bank nem visszaírta a számlájukra a forgalomarányos visszatérítést, hanem a Wizz-számlájukra vezette át.

A Wizz szerint minden magyarországi regisztrált ügyfelét e-mailben tájékoztatta a változásokról, s azok az utasok, akik repülőjegyüket a módosítások bevezetése és az értesítés kiküldése előtt vásárolták, továbbra is jogosultak a Wizz-pontok 120 százalékos visszaigénylésére, ha a járatukat törölték – függetlenül attól, hogy a vásárlás átutalással, kártyával vagy pontok felhasználásával történt. Ugyanakkor számos törölt járatra helyet foglaló utas azt állítja, hogy ilyen tájékoztatást nem kapott, csak a visszaírt pontok ellenőrzésekor derült ki, hogy az ígért 120 helyett csak 100 százalékos visszatérítést kaptak. Siklósi Máté szerint a társaságnak minden elérhető felületen egységesen kellene erről tájékoztatnia az ügyfeleket, az e-mail önmagában nem elégséges tájékoztatás. Márpedig a Wizz honlapja tegnap délután sem tett egyértelmű említést a visszatérítések nagyságának a fizetési mód alapján történő megkülönböztetéséről, csak egy nehezen értelmezhető szöveg utalt erre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.