A Wizz Air – amely az útvonalhálózata nagy részét már újranyitotta a koronavírus-járványhoz kapcsolódó korlátozások első feloldása óta – a meghirdetett útvonalakon viszonylag gyakran módosítja a menetrendet, de igen nagy számban törli azokat a járatokat is, amelyekre előzetesen elfogadott foglalásokat. Ez részben érthető, hiszen olyan országokból vagy országokba utazók körében csappan meg az utazási kedv, ahol a fogadó vagy épp a küldő ország hatóságai karanténintézkedéseket vezetnek be. A légitársaságoknak természetesen érzékeny veszteség, ha vissza kell téríteniük az ügyfelek által befizetett díjakat, épp ezért a Wizz azt ajánlja fel, hogy a törölt járatok után a díj 120 százalékát írja jóvá, ha az ügyfél nem kéri vissza az összeget, hanem a következő időszakban repülőjegyre vagy szolgáltatás vásárlására fordítható Wizz-pontokra váltja.
Az Okosutas portál fedezte fel, hogy a közelmúltban a Wizz Air módosította szolgáltatási szabályzatát, és a törölt vagy módosított járatok esetében a felkínált 120 százalékos Wizz-pontos visszatérítés csak azoknak jár, akik a jegyüket bankkártyával vagy átutalással fizették, de azoknak nem, akik a jegy árát eleve Wizz-pontokkal egyenlítették ki.
A Világgazdaság kérdésére a Wizznél megerősítették, hogy júliustól így járnak el. Azzal érveltek, hogy a légitársaságnak több tízezer eurós kárt okozott, hogy egyes utasok tudatosan visszaéltek a lehetőséggel, és a pontokból vett utakból extra visszatérítést kértek. Arra a válasz nem tér ki: honnan tudhattak az utasok a légitársaság döntéséről, hogy bizonyos járatokat nem indít el.
A válaszból úgy tűnik, hogy az élelmesek olyan destinációkra tippelhettek, ahol az adott államok által bevezetett korlátozó intézkedések megakadályozták, hogy a Wizz Air elindítsa meghirdetett járatát.
Önmagában kérdéseket vet fel az, ha visszaéléseket felfedezve egy társaság nem a visszaélőkkel szemben lép fel, hanem minden fogyasztóját bünteti – kommentálta a lépést lapunknak Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő. Ez azért is furcsa, mert a Wizz-pontok gyűjtői eddig is a leglojálisabbak voltak, hiszen például olyan Erste Wizz bankkártyát használtak, amelynél a költéseik után – miként más pénzintézeteknél – a bank nem visszaírta a számlájukra a forgalomarányos visszatérítést, hanem a Wizz-számlájukra vezette át.
A Wizz szerint minden magyarországi regisztrált ügyfelét e-mailben tájékoztatta a változásokról, s azok az utasok, akik repülőjegyüket a módosítások bevezetése és az értesítés kiküldése előtt vásárolták, továbbra is jogosultak a Wizz-pontok 120 százalékos visszaigénylésére, ha a járatukat törölték – függetlenül attól, hogy a vásárlás átutalással, kártyával vagy pontok felhasználásával történt. Ugyanakkor számos törölt járatra helyet foglaló utas azt állítja, hogy ilyen tájékoztatást nem kapott, csak a visszaírt pontok ellenőrzésekor derült ki, hogy az ígért 120 helyett csak 100 százalékos visszatérítést kaptak. Siklósi Máté szerint a társaságnak minden elérhető felületen egységesen kellene erről tájékoztatnia az ügyfeleket, az e-mail önmagában nem elégséges tájékoztatás. Márpedig a Wizz honlapja tegnap délután sem tett egyértelmű említést a visszatérítések nagyságának a fizetési mód alapján történő megkülönböztetéséről, csak egy nehezen értelmezhető szöveg utalt erre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.