BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Újabb csúcsév lehet a válasz a pandémiára

A kereskedelmi partnerek többletjutaléka és hálózatfejlesztése mellett az e-sport fogadási kínálatba emelése is hozzájárulhat ahhoz, hogy az idén a járvány ellenére árbevételi rekordot érjen el a Szerencsejáték Zrt.

A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai ellenére abban bízunk, hogy a Szerencsejáték Zrt. idei árbevétele meghaladja a tavalyit – mondta a Világgazdaságnak Czepek Gábor, a társaság vezérigazgatója. A múlt évre vonatkozó pénzügyi beszámolóját szeptember végéig teszi közzé a játékszervező, ám a vezérigazgató korábban arról beszélt lapunknak, hogy a tavalyi forgalom meghaladhatta az 530 milliárd forintot, az adózott eredmény pedig elérhette a 25 milliárdot. Az idei első negyedévben az ambiciózus tervekhez képest is 13 százalékos pluszban volt az értékesítés, az első fél év végére azonban már 9 százalékkal elmaradt a forgalom a korábban várttól. Kiemelte, hogy a nyár közepétől figyelhető meg a bevételek visszaépülése: júliusban már az üzleti terv közelében, augusztusban pedig a felett teljesített a földi hálózat és az online csatorna. Ezek után az őszre érhetnek be Czepek Gábor szerint a részben a járványügyi helyzet alatt indított gyorsított fejlesztések, amelyek helyrebillenthetik az évet, az árbevétel további növelése azonban a járványhullámmal terhelt esztendőben így is nagy teljesítmény lenne.

A kisebb forgalmú lottózók egy része akár be is zárhatott volna,

hiszen az értékesítési partnerek zöme pár fős kisvállalkozás, amelyek mindössze néhány hónapos tartalékkal rendelkeznek, áprilisban és májusban pedig akár 40-50 százalék is hiányozhatott a kasszáikból – mutatott rá a vezérigazgató. Ezt ellensúlyozva dolgozott ki ötmilliárd forintos bónuszjutalékot tartalmazó hálózatvédelmi és fejlesztési akciótervet a Szerencsejáték Zrt., a pluszforrásért cserébe pedig a munkahelyek megtartását és a szolgáltatási színvonal emelését várták a partnerektől.

A járvány első hullámában, a kijárási korlátozások idején a számsorsjátékok teljesítettek jobban a fogadók digitális csatornákra terelésével, a sportfogadási piac a mérkőzések tömeges elmaradása miatt nagyon visszaesett. Az utóbbi kategória is magára talált azonban a sportesemények visszatérésével, ezáltal a labdarúgó-Európa-bajnokság és a nyári olimpia elhalasztásával együtt is hozzák mára a tervszámokat a fogadások. Mivel a második hullám hatásait nem lehet megjósolni, az új globális trendeknek megfelelően eljött az ideje az e-sportok felé fordulásnak, hiszen akkor is biztosítva van a fogadási kínálat, ha a külső körülmények megváltoznak.

Fotó: Szerencsejáték Zrt.

A változó játékosigények is elmozdultak ebbe az irányba. Czepek Gábor arra számít, hogy az e-sportfogadás elindításának beruházási költsége a korábban becsült két, két és fél év helyett egy éven belül is megtérülhet, hiszen az elmúlt három hét próbaüzemében az ide kapcsolódó események átlagosan heti 400 millió forintnyi fogadást generáltak.

A ráfordítások zöme az informatikai fejlesztések költségén túl HR- és marketingcélú.

Mivel békeidőben a sportfogadás adja a Szerencsejáték összes bevételének mintegy 50 százalékát, s az a társaság célja, hogy középtávon a fogadásokból származó forgalom 10 százaléka mögött az e-sport álljon, négy-öt éven belül akár 25-30 milliárd forint is lehet a szegmens bukmékeri piaca. A lehetőségeket hűen tükrözi, hogy a hazai e-sport-piac mérete már most is 24 milliárd forint. Itthon 3,6 millióan követik nyomon az e-sportot, a játékosok bázisa pedig 540 ezerre tehető az eNET és az Esport1 kutatása szerint. A Szerencsejáték kínálatában 11 e-sport-játék jelent meg, 81 különféle verzióval, de további három szimulátoros játék is elérhetővé vált.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek