Nagyon felgyorsította a digitális átalakulást a járvány, a cégek hosszú ideje húzódó projekteket valósítottak meg néhány hét alatt – derült ki az IBM kutatásából, amelyben 22 ország húsz iparágának több mint háromezer felső vezetőjét kérdezték. A válaszadók szerint továbbra is probléma a szervezeti struktúrák bonyolultsága, a készségek hiánya és a dolgozókra nehezedő pszichés teher. „A legtöbb vállalat látja, hogy a jelen helyzet nem átmeneti, ehhez igazították prioritásaikat is, három fő területre koncentrálva: ezek a belső és operatív működés hatékonyabbá tétele, az üzleti platformok és együttműködések átalakítása, végül a dolgozóknak jutó nagyobb figyelem” – mondta a Világgazdaságnak Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója. Hangsúlyozta, hogy a digitalizáció mindhárom területen kiemelt fontosságú.
A szakértő szerint a járvány miatt jelentősen nőtt a felhőtechnológiát választó vállalatok száma, és nagyon felerősödött a belső fókusz, azaz a cégek jobban figyelnek dolgozóikra, mint korábban. Mint a kutatásból kiderült, ez utóbbi azért is elengedhetetlen, mert most a dolgozó most nem a hagyományos irodai környezetében dolgozik, ilyen helyzetben pedig gyakran megnő a stressz és a bizonytalanságérzés, ami rányomhatja bélyegét az ügyfélkapcsolatokra is. „Az ügyfélkapcsolatok terén számtalan, mesterséges intelligenciával támogatott megoldás létezik, és a digitalizációs lehetőségekre figyelő cégek megragadják ezt a fejlesztési területet. Ha egy vállalat ilyen megoldásokkal támogatja például az ügyfélszolgálata működését, akkor több erőforrása és figyelme marad egyebek közt a belső folyamatokra, a dolgozókra” – emelte ki Rehus Péter. A hosszú távú sikereket támogató fejlesztések – mint a költségkontroll vagy a kiberbiztonság – és az ellátási láncok esetében is megerősödött az igény a fejlesztésekre a stratégiával rendelkező cégeknél.
A hazai cégek nagyjából az európai trendeket követik, ám óvatosabbak és lassúbbak az olyan fejlesztéseknél, amelyeknél szemléletváltásra, szervezeti változásokra és a munkakörök átalakítására van szükség. „Ez az óvatosság jelentősen lassítja a digitális technológiák bevezetését, és ennek meg is lehet a böjtje. Ugyanakkor dolgozunk olyan ágazatban működő nagyvállalattal, amelyet erőteljesen érintett a járvány, a cég mégis megkezdte ügyfélkapcsolatának digitális átalakítását, hogy növelje a versenyképességét” – mondta Rehus Péter. Az ilyen cégeket vélhetően a beszállítóik is hamarosan követik a fejlesztésekben. Ebben az IBM is igyekszik segíteni a maga eszközeivel, például október 27-én ingyenes online konferenciát szervez IBM Think Digital Summit néven.
Kettéválik az IBM
A nemzetközi IBM 2021 végére két céggé válik, az eddigi nevet a felhőszolgáltató tartja meg, az IT-szolgáltatással foglalkozó másik társaságnak pedig újat keresnek – jelentette be a napokban Arvind Krishna vezérigazgató. A Reuters értesülése szerint az IBM azzal számol, hogy körülbelül 2,5 milliárd dolláros kiadással jár majd a szétválás. Az átalakulásban szintén érintett magyarországi IBM egyelőre nem kommentálja a hírt. | VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.