BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Versenytechnika a közúton

A márka valaha volt legerősebb utcai autója a 730 lóerős AMG GT Black Series.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy szintet lépett a Mercedes-AMG GT tudása, hiszen a 730 lóerős csúcsmodell érkezése mellett az alapkivitel teljesítményét is megnövelték 54 lóerővel. Ahhoz, hogy a Mercedes-Benz valaha volt legerősebb utcai autóját megcsinálják, a versenypályán szerzett tapasztalatokhoz nyúltak vissza a mérnökök. Csak a blokkot hagyták változatlanul az AMG által fejlesztett 4,0 literes V8-as biturbónál, egyébként alapjában véve alakították át a konstrukciót. Az új főtengelynél 180 fokos elékeléssel helyezkednek el a hengerpárok, új a gyújtási sorrend (egymással szembeni hengerek), ami rázósabb járást eredményez, de a kialakuló gázlengések miatt jobb a hengerek töltése. Megfordították a hengerfejeket is, ezzel a V alak belsejébe távoznak a kipufogógázok, közvetlenül a feltöltőkre érkezve, amelyeknek nagyobb a kompresszorkerekük, óránként 1100 kilogramm levegőt tudnak mozgatni (az AMG GT R-nél 900 kilogramm ugyanez az érték).

Az M178 LS2-es kódú erőforrás legnagyobb teljesítménye 730 lóerő (6700–6900 percenként), a maximális nyomaték 800 newtonméter (2000–6000 percenként), a leszabályozási fordulat 7200 percenként. A 0–100 kilométer per órás gyorsulás 3,2 másodperc alatt megvan, a 0–200 kilométer per órás sprint kevesebb mint 9 másodperc, a csúcssebesség 325 kilométer per óra. A hátsó tengelyre épített hétfokozatú, duplakuplungos váltót megerősítették a nagy teljesítmény miatt, módosították az áttételeket, a rajtautomatika magasabb fordulatról indít, az érzékenyebb kipörgésgátló pedig kevesebb gumimegcsúszást enged. Az aerodinamikai csomag egyenesen a versenypályáról érkezik, a nagy első légbeömlős lökhárító például változások nélkül kerül át ide a GT3-as versenyautóról.

Az első karbonkoptató kétállású (szerelni kell), Race állásba leengedve jelentősen csökkenti a karosszéria alá jutó levegő mennyiségét, felgyorsítva a nagy sebességű kanyarodást. A nagy méretű hátsó spoileren is van aktív légterelő, 20 fokos tartományban állítható gombnyomásra a felső szárny pereme, ami erős fékezésnél felső állásba csapódik, és a hátsó tengelyre ható leszorító erőt növelve segít a lassításban. A légterelők mellett sok karosszériaelem is karbonból készül, az új karbon kardántengelyház például 40 százalékkal könnyebb az AMG GT R hasonló alkatrészénél, a Black Seriesnél pedig a motortartó bakok is karbonból vannak. A padló alatti karbonlap merevítőként is funkcionál a többpontos rögzítés révén. A kettős keresztlengőkaros felfüggesztésben szilentek helyett a versenyautóból átvett csapágyak dolgoznak, a lengőkarok, kerékagyak a rugózatlan tömeg csökkentésére kovácsolt alumíniumból készülnek, a kerékdőlés akár extrém mértékre is állítható, míg a karbon kanyarstabilizátorok háromfokozatúak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.