A járványhelyzet hatására Magyarországon is berobbant az internetes kiskereskedelem. Az idei első fél évben az internetes kereskedelem forgalma az előző évhez képest közel 35 százalékkal, a rendelések száma pedig több mint 21 százalékkal emelkedett. Sok cég nyitott webshopot, és egyre többen helyeznek nagyobb hangsúlyt az online értékesítésre. Az erőltetett fejlesztés azonban könnyen vezethet több millió forintos bírsággal járó hibákhoz – hívta fel a figyelmet Suta György, az EY adótanácsadási üzletágának szenior menedzsere.
Az online áruházaknak számos adóadminisztrációs, jogi, adatvédelmi és információbiztonsági szabálynak kell megfelelniük. Fontos kérdésekre érdemes megtanulni a helyes választ. Így például, hogy előlegnek vagy előre fizetésnek minősül-e, ha a vevő átvétel előtt egyenlíti ki a számlát. Hogyan kell meghatározni a teljesítés időpontját, ha futár szállítja ki az árut? Hogyan lehet kezelni a hibás vagy hiányos teljesítést, a garanciális cserét vagy javítást, és miként kell tárolni a kapcsolódó bizonylatokat? Ha ezekre nincs megfelelő válasz, adminisztratív hibák miatt megbírságolhatják a céget az adóhatóság ellenőrei.
De nemcsak az adóhatóság, a Gazdasági Versenyhivatal és a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság is fokozottan ellenőrzi a webshopokat. Az EY arra is felhívta a figyelmet, hogy még akkor sem dőlhetnek hátra a cégek, ha minden szabályozásnak maradéktalanul eleget tesznek. Egy rövid határidő alatt fejlesztett webáruház esetében ugyanis nagy eséllyel található valamilyen biztonsági rés, amelyet a hekkerek előszeretettel kihasználnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.