BUX 52,838.78
-0.05%
BUMIX 4,172.22
-0.14%
CETOP20 2,408.27
-1.65%
OTP 17,980
+0.73%
KPACK 7,300
-2.67%
0.00%
-3.23%
+1.04%
-0.40%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,565
+1.62%
RABA 1,340
+0.37%
0.00%
+0.60%
-0.88%
+1.98%
OPUS 203.5
-3.10%
-7.50%
-0.96%
-5.03%
-0.60%
OTT1 149.2
0.00%
-1.30%
MOL 2,728
-0.80%
-1.67%
ALTEO 2,120
0.00%
-15.25%
+1.67%
EHEP 1,495
-0.99%
0.00%
-0.85%
MKB 1,972
0.00%
-2.87%
+0.97%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
0.00%
-2.83%
+1.63%
-5.13%
0.00%
+3.12%
NUTEX 14.24
-2.86%
GOPD 12,300
-0.81%
OXOTH 4,500
-1.75%
-1.52%
NAP 1,130
-4.07%
+1.47%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Coca Cola reagált a Hell Energy ügyvezetőjének blogbejegyzésére

A Coca Cola valamennyi italcsomagolása 100 százalékban újrahasznosítható – állítja közleményében az üdítőgyártó cég.

A Coca-Cola Magyarország a fenntartható csomagolások minél szélesebb választékában hisz, ez ad lehetőséget ugyanis arra, hogy minden fogyasztási alkalomra – útközbeni, otthoni, étteremi – a megfelelő kiszerelést tudjuk biztosítani – reagált a cég Csereklye Barnabás, a Hell Energy ügyvezetőjének mai bologbejegyzésére, amiről a Világgazdaság is beszámolt.

Mint írják, a Coca-Cola csomagolási portfóliója nem korlátozódik a PET-palackokra, megoldásaink széleskörűek, akár az alumínium, üveg, PET vagy a tetra palack. Megemlítették az is, hogy dolgoznak olyan csomagolási innováción is, mint a papír palack, aminek első éles piaci tesztje Magyarországon lesz 2021 nyarán. Kevésbé ismert adatként említik, hogy a PET palackok az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 százalékát teszik ki.

Fotó: AFP

Olyan jövőt szeretnénk építeni, ahol a csomagolóanyagok új életet kaphatnak. Ezt a körforgást azonban nem tudjuk egyedül megvalósítani. A körforgásos gazdaság az együttműködésre épül, ahol a fogyasztókkal, döntéshozókkal, iparági és szakmai szervezetekkel közös célért dolgozunk – fogalmaz közleményében a Coca Cola Magyarország.

A társaság szerin nyíltan kommunikálnak a problémáról és a lehetséges megoldásokról. Kitértek rá, hogy Csereklye Barnabás azt is említi blogbejegyzésében, hogy a Coca-Cola csak hangzatos díjakra hivatkozik, mint például arra, hogy 2020-ban a Dow Jones Fenntarthatósági Index ismét a Coca-Cola HBC-t minősítette Európa legfenntarthatóbb italgyártó vállalatának. Rávilágítottak: a vállalat már tizedik éve dobogós a globális és európai üdítőitalgyártók között, ez már a hetedik alkalom, amikor első helyen szerepel az európai rangsorban.

Közölték: az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően a vállalat valamennyi italcsomagolása 100 százalékban újrahasznosítható és 15 százalékkal csökkent a PET palackok előállításához szükséges műanyag mennyisége is. Tizenhárom százalékkal csökkentette az alumínium italdobozok súlyát a Coca‑Cola Magyarország.

A Magyarországon gyártott és 19 országban forgalmazott dobozos üdítőitalok csomagolásához a cég 2020-tól éves szinten közel 170 tonnával kevesebb alumíniumot használ fel, jelentősen csökkentve a gyártás és a szállítás során fellépő környezeti terhelést, ezáltal pedig a vállalat teljes ökológiai lábnyomát is.

Másodlagos csomagolóanyag csökkentés eredményeként 2020-ban pedig 36 százalékkal csökkent az üveges termékek vendéglátó egységekbe való szállításakor felhasznált zsugorfólia mennyisége.

A Coca Cola közleményében leszögezte, egyetértenek Csereklye Barnabás ügyvezető meglátásával, miszerint egy felelős gyártó a környezeti szerepvállalás részeként a profitot megfelelő beruházásokba fektesse. Éppen ezért – tették hozzá – a Coca-Cola HBC Magyarország a 2012-ben elsőként aláírt stratégiai megállapodás óta közel 30 milliárd forintot fordított hazai beruházásokra: a vállalat a többi közt átadta az ország egyik legnagyobb kapacitású üdítőital-gyártósorát, illetve megépítette Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárát.

A cég meglátása szerint mindez bizonyítja, hogy a fenntarthatóság kihívásainak valós megoldására koncentrálnak és keresik a párbeszéd és együttműködés minden lehetséges formáját a körforgásos gazdaság megvalósításáért.

Zöldre mossa magát a műanyaghegyeket előállító Coca-Cola

Nem meglepő, hogy a Break Free From Plastic mozgalom 2020-ban immár sorozatban harmadszor tette a legnagyobb mértékű műanyagszennyezést okozó vállalatok objektív rangsorának élére a Coca-Colát – írja a Hell Energy blogjában Csereklye Barnabás, a Hell ügyvezetője.

 

Kapcsolódó cikkek