Hátulnézetből egyértelműen a 8-as Gran Coupé kistestvérének tűnik az újdonság, amely a típusjelölése ellenére nem is annyira kicsi, hiszen 4560 milliméteres hosszával 20 centivel múlja felül a kiindulási alapnak tekinthető 1-est. De ami meglepőbb, ezzel az értékkel pontosan akkora, mint az E90-es 3-as! Persze látszik, hogy a tervezők mindent elkövettek, hogy ne egy klasszikus négyajtós szülessen. A keret nélküli ajtók, a lapos tetővonal, a kupés far és az autót optikailag szélesítő, csíkszerű hátsó lámpák mindig hatásos látványelemek, szóval aki szereti a feltűnést, biztosan boldog lesz az újdonsággal. Azt is meg kell hagyni, hogy amikor helyet foglalunk a volánnál, minden gyorsan a helyére kerül. Közel ülünk a földhöz, a vezetési pozíció tökéletes, és valahogy olyan burokban érzi magát az ember, ahol minden a vezetési élményről szól. Aztán a második sorban gyorsan megváltoznak a dolgok. Eleve szűk az ajtónyílás, és hiába tisztességes a lábtér, ha a fejnek jutó hely korlátozott, 180 centis magasság felett zavaróan közel van a tető. A másik negatívum, hogy ugyan 430 liternyi raktér áll rendelkezésre, a nyílás extrém módon kicsi. Erre gyógyír lehetne a VW Arteon vagy a Skoda Octavia rejtett ötajtós kialakítása, de a 2-es Gran Coupé fő piaca Amerika, ott pedig az ügyfelek nem is különösebben igénylik az ilyen megoldásokat.
Örök vitatéma, hogy egy BMW-hez mennyire illik az elsőkerék-hajtás, de a válasz nem is lehetne egyértelműbb. A fronthajtás ellenére semmilyen zavaró hajtási befolyás nincs, és az sem mellékes, hogy kanyarvadászat közben sem vall szégyent, a karosszéria oldaldőlése egészen minimális. Ez utóbbi azért nagy szó, mert a rugózási komfort terén is jól teljesít a 2-es Gran Coupé. Mivel a motorpaletta a háromhengeres benzinestől a 306 lovas M235i-ig igencsak széles, mindenki megtalálhatja a pénztárcájához és habitusához illőt. Ugyanakkor, ha mondanom kellene egy motort, amellyel biztosan nem lehet melléfogni, az a 190 lóerős 20d dízel. A 400 newtonméteres nyomaték miatt a rugalmassága kifejezetten meggyőző, a 7,5 másodperces 0–100 kilométer per órás gyorsulási adat és a 235 kilométer per órás végsebesség is érzékelteti, hogy a dinamika rendben van. A nyolcgangos automatikus váltó és a motor közötti összhangot tanítani kellene, arról nem is beszélve, hogy a 6,3 literes tesztátlag több mint korrekt. Egyszerűen megnyugtató, amikor tankolás után 900 kilométer feletti hatótávolságot jelez a műszer. A 8,9 milliós indulóár és az alapból automatikus váltóval ellátott 20d 11,5 millió forintja is értékarányos. Egyrészt az 1-es BMW-hez viszonyított, motorváltozattól függően hétszázezer-egymillió forintos ártöbblet nem vészes, másrészt a nagy ellenfél Mercedes CLA-hoz képest ezek az árak jóval kedvezőbbek. Még akkor is, ha a BMW nem túl nagyvonalú az alapfelszereltséggel: még az automatikus klímaberendezésért és a parkolószenzorokért is pluszpénzt kell fizetni.
Tetszett
• motor-váltó összhangja
• kedvező fogyasztás
• hatótávolság
• vezethetőség
Nem tetszett
• szűk csomagtérnyílás
• hátsó fejtér
A legújabb központi rendszer már nemcsak a forgótárcsával, hanem az érintőképernyővel is vezérelhető
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.