Hecker Flórián | A tervek szerint 2022-ben, a Magyar Nagydíj futama után indul a Hungaroring teljes átépítése – ismertette tegnap Gyulay Zsolt, az állami tulajdonú Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. A tervezés nyílt közbeszerzése már lezajlott, ezek engedélyei a nyár végére várhatók, a kivitelezés tendereztetése ezután kezdődhet. Az építkezésre tíz hónap áll rendelkezésre, mert a létesítménynek 2023-ra készen kell állnia a Forma–1-es mezőny fogadására. A beruházás három fő részből áll: létrehoznak egy méltó fogadórészt a bejáratnál, újjáépítik a paddock épületét és a csaknem tízezer fős lelátórészt. A fejlesztés nemcsak azt szolgálja, hogy a Hungaroringen 2027-ig meg lehessen tartani a világ egyik legnépszerűbb versenyét, de ez a feltétele is annak, hogy esély legyen a lejáró licenc meghosszabbítására. A Covid okozta bizonytalanság miatt még nem tudják, hogy milyen keretek között tartható meg az idei esemény. „Reméljük, hogy tudunk majd nézőket fogadni. Az üzemeltetés kizárólag a pálya bevételeiből finanszírozható, nincs állami mankó. Tavaly nem adtunk el jegyet, a pályahasznosítás leállt. Még egy ilyen időszakot nehezen bírnánk ki” – közölte Gyulay Zsolt, aki az eseményen stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Weingartner Balázzsal, a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. (Humda) elnök-vezérigazgatójával.
A Humda gondozásában épül a hajdúnánási MotoGP-pálya. Erről a Hungaroring vezetője elmondta, hogy kezdetben „durcásak” voltak, mert sportszakmai szempontból is az új pálya konkurenciája lehet a Hungaroringnek. Ezeket a szempontokat azonban sikerült tisztázni, és mára látszik, hogy a Humda nem rivális, inkább pluszforrásokat hozhat a Forma–1-es komplexumnak. A következő időszak kérdése, hogy hogyan hangolható össze a két centrum üzemeltetése, és hogyan erősíthetők az autó-motorsportban rejlő szinergiák. Ezt hangsúlyozta Weingartner Balázs is. Mint elmondta, a Humda feladatai között szerepel a sportdiplomáciai kapcsolattartás és az autó-motorsport komplex szemléletmódváltása is. Ebben fontos szerepet szánnak a Hungaroringnek, amely a hazai autó-motorsport Szilícium-völgye, ezért szeretnék fellendíteni az itteni kutatás-fejlesztési tevékenységet és a mérnökképzést. A hajdúnánási pálya a kelet-magyarországi régió fellendítésének egyik kulcsa lehet. A gyorsaságimotoros-világbajnokság jogtulajdonosánál, a Dorna Sportsnál öt ország versengett két versenypálya felvételéért a MotoGP programjába. A tervpályázaton a Bord Építész Stúdió koncepciója nyert, a specifikus tervek a nyárra el is készülhetnek. Az ősszel elkezdődhetnek az előzetes földmunkák, a magasépítés pedig jövőre. Két év múlva, de legkésőbb 2024-ben megtartanák az első Magyar Nagydíjat.
A MotoGP versenynaptárába
5
ország akart bekerülni
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.