A SPAR Magyarország tavaly 738,9 milliárd forint forgalmat ért el, 8,7 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál – mondta Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató. Az érték a 2016-os adathoz képest 43,1 százalékos, azaz 223 milliárdos bővülésről tanúskodik. A 13 ezer fős vállalat az év végén 588 üzlettel rendelkezett, köztük 324 SPAR és 23 City SPAR szupermarkettel, 34 Interspar hipermarkettel, illetve 207 kiskereskedői partnerüzlettel. Az utóbbiakról a másik ügyvezető, Szalay Zsolt ismertette, hogy a franchise-hálózat forgalma elérte a 67 milliárd forintot. E kategóriában 85 üzlet OMV-, 34 Lukoil-töltőállomáson működött, 58 SPAR market, további 30 SPAR partneri egységként.
A SPAR tavaly 29 milliárd forintot költött beruházásokra az előző évi 25 milliárd után, és – mint Heiszler Gabriella a Világgazdaság kérdésére közölte – az idei fejlesztési keret mintegy 10 százalékkal nő. „Mivel tavaly többet költöttünk a húsüzemre és a logisztikára, az idén újra az üzletek kerülnek a középpontba. Reményeink szerint minden idők legnagyobb boltszámáról adhatunk majd hírt az új nyitások és a meglévő üzletek felújítása terén” – részletezte. A társaság tavaly négy áruházat nyitott, és tizennégyet modernizált. Ezzel együtt – összefüggésben a plázastoppal – négy év alatt is csak 5,8 százalékkal nőtt az eladótér, amelynek tavalyi nagysága 431,9 ezer négyzetméter volt. A járvány kapcsán a vásárlók számát eddig csak egy-két helyen kellett korlátozni, de ha a jogszabályi környezet változik, minden szükséges lépést megtesznek. A húsvéti előkészületekről lapunknak Heiszler Gabriella felidézte: tavaly a nagy bevásárlási hullám március közepén volt, mivel pedig elmaradtak a családi összejövetelek, a boltok nyakán maradt a szezonális édesség jelentős része. A prioritás az idén is az alapvető élelmiszerek elérhetősége, de a száraz- és a füstölt áru már megtalálható a boltokban, és hamarosan a tematikus frissáru is. A SPAR-nál a webshop árbevétel-arányos súlya marginális, de középtávon elérheti a forgalom 5-6 százalékát is. Egyelőre Budapestre és 45 környező településre szállítanak 29 autóval, miközben a szortimentet több mint 18 ezer termék alkotja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.