Cégvilág

TikTok-konkurens szolgáltatást hozott létre a YouTube

A rövidvideós formátumban naponta 6,5 milliárd megtekintést rögzítenek világszerte.

Az Alphabet csoporthoz tartozó YouTube videómegosztó oldal egy rövid formátumú streaming-szolgáltatást vezet be platformján, amivel a rivális TikTok piacából hasítana ki egy nagyobb szeletet – számolt be róla a Reuters.

A Shorts szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak azt, hogy mobillal készített, akár függőleges képbeállítású videókat tölthessenek fel az oldalra, amit különféle speciális effektekkel, és a YouTube zenetárából szabadon felhasználható zenei aláfestéssel láthatnak el.

Csütörtöktől néhány héten keresztül folyamatosan szélesítjük a béta-verzióhoz való hozzáférést az Egyesült Államokban

– közölte a YouTube egy blogbejegyzésben.

A cég később további funkciókkal szeretné ellátni a szolgáltatást, például szövegekkel is el lehet majd látni a videók egyes részeit.

Fotó: Shutterstock

A YouTubenak már van piaci tapasztalata ebben a formátumban, ugyanis szeptember óra már működik a rövidtávú videók megosztására irányuló szolgáltatása Indiában, amit azt követően vezetett be, hogy az ázsiai ország kitiltotta a TikTokot a picáról.

A Shorts célpiaca igen jelentős.

A rövidvideós formátumban naponta 6,5 milliárd megtekintést rögzítenek világszerte

– ismertette a YouTube az idevágó statisztikákat.

Alphabet TikTok Shorts youtube
Kapcsolódó cikkek