Az Alphabet csoporthoz tartozó YouTube videómegosztó oldal egy rövid formátumú streaming-szolgáltatást vezet be platformján, amivel a rivális TikTok piacából hasítana ki egy nagyobb szeletet – számolt be róla a Reuters.
A Shorts szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak azt, hogy mobillal készített, akár függőleges képbeállítású videókat tölthessenek fel az oldalra, amit különféle speciális effektekkel, és a YouTube zenetárából szabadon felhasználható zenei aláfestéssel láthatnak el.
Csütörtöktől néhány héten keresztül folyamatosan szélesítjük a béta-verzióhoz való hozzáférést az Egyesült Államokban
– közölte a YouTube egy blogbejegyzésben.
A cég később további funkciókkal szeretné ellátni a szolgáltatást, például szövegekkel is el lehet majd látni a videók egyes részeit.
A YouTubenak már van piaci tapasztalata ebben a formátumban, ugyanis szeptember óra már működik a rövidtávú videók megosztására irányuló szolgáltatása Indiában, amit azt követően vezetett be, hogy az ázsiai ország kitiltotta a TikTokot a picáról.
A Shorts célpiaca igen jelentős.
A rövidvideós formátumban naponta 6,5 milliárd megtekintést rögzítenek világszerte
– ismertette a YouTube az idevágó statisztikákat.