Az Alfa Romeónál egyértelműen leosztották a szerepeket: a személyautó sportszedán, a szabadidő-autó pedig amolyan mindenes. A változatlanul hagyott 2,9 literes, V6-os biturbó a Giulia Quadrifoglio esetében csak a hátsó kerekeket hajtja, így bőven hagy lehetőséget a sofőrnek kibontakozni. Amikor 510 lóerőt kell a hátsó kerekeknek a talajra juttatni, már érezni az eltérést a nyári abroncsokhoz képest. Közepes gázadásra is rögtön közbeszól a menetstabilizáló, nehogy a hátsó kerekek elveszítsék a tapadásukat, hirtelen irányváltásnál bizonytalanul kezd fordulni, fékezésnél érezhetően kenődik az első métereken a téli gumi. Mindezt száraz aszfalton produkálja, ha foltokban vagy netán teljesen nedves az úttest, még érzékenyebb lesz az autó; a lényeg, hogy a Giulia Quadrifoglio volánja mögött a vezető figyelme egy pillanatra sem lankadhat.
Ez egyébként pozitívum, hiszen ideális körülmények között olyan, mintha az ember gondolatát olvasná a Giulia. Még sportos autókhoz képest is nagyon közvetlen a kormányzás áttételezése, a legapróbb mozdulatokat is azonnal leköveti, és mégis megoldották az olasz konstruktőrök, hogy nem vezetik meg a nyomvályúk. Nem olcsó az Akrapovic kipufogórendszer
(1 900 000 forint), de hangélményben verhetetlen, tényleg csak akkor kezd el üvölteni, ha nagy gázt adunk – vagy épp Race üzemmódba kapcsolunk –, és szabadjára engedi a pillangószelep az áramló gázokat. Ereje szinte kifogyhatatlan, a kormány mögötti kapcsolófülekkel könnyen ki lehet választani a megfelelő fokozatot, és akkor már csak a vezető bátorságán és a KRESZ korlátain múlik az élvezet mértéke. Az első sportülések jól tartják a testet, a kormány csak irányításra és nem kapaszkodásra szolgál, a helykínálat megfelel a kategória átlagának. Az aktív, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat használó felfüggesztés meglepően kényelmes is tud lenni, már amennyire a körülmények engedik. Comfort módban kifejezetten jól kezeli az úttest felől érkező ütéseket és az úthullámokat is, tehát még rossz minőségű aszfalton is jó tempót lehet autózni. Persze a kátyúkkal vigyázni kell, mert nagyon alacsony az abroncsok oldalfala, és bizony a rugóút is véget ér egyszer. De ilyesmire számítani kell, a Giulia Quadrifoglio sofőrjének a figyelme egy pillanatra sem lankadhat.
Nincs szükség ilyen mértékű koncentrációra a Stelvio Quadrifoglio vezetése közben, sokkal stresszmentesebben élvezhetjük ugyanazt a Ferrarival közösen fejlesztett technikát. Ez a szabadidő-autó egyáltalán nem a terepjáró képesség fokozása miatt hajtja az első kerekeit, a csúcsmodellben minden a teljesítményről szól. Bár sok kritika érte az Alfa Romeót, amiért egy SUV-vel próbál meg „sportolni”, az olaszok valójában a kombi modern megfelelőjeként gondoltak a Stelvióra, és a praktikumért cserében sokkal nagyobb feladatra vállalkoztak, mintha a Giuliát faragták volna át családi használatra. Ez a méretosztály ideálisnak számít, mert elég nagy ahhoz, hogy az egész család csomagostul, kényelmesen elférjen benne, de nem annyira nagy, hogy túlzónak vagy pazarlónak tűnjön.
A tesztprogram tanulsága, hogy bármilyen méltatlannak tűnik is az 510 lóerős csúcsmotorhoz, a Stelvio jellegénél fogva sok ember számára jobb választás a mindennapokra. Bár normál körülmények között szelídnek és visszafogottnak mutatja magát, a DNA-kapcsoló Dynamic állásában sokkal agresszívebbé válik az autó. Padlógázos gyorsításnál vérpezsdítő hanghatásokkal kísérve szinte érezhető, ahogy a hajtásláncon átáramlik a nyomaték a kerekek felé, ez olyan adrenalinfröccsöt ad a vezetőnek és az erre fogékony utasoknak, amelyet egyre kevesebb utcai autóban élhetünk át. Veszélyt azonban még ilyenkor sem lehet érezni, enyhén riszálni kezdi ugyan a hátulját, de mindig kézben tartható marad.
A hétköznapi használat során kihasználni ugyan lehetetlen, de megélni a tudását a szabályokat tisztelve is lehet. A Giuliához hasonlóan gyors, érzékeny kormányzása, a feszes hangolása ellenére is komfortos futóműve, kiválóan adagolható fékereje egészen rendkívülivé teszi. Ez mindkét autóra igaz, ahogy létezésük is szinte csodaszámba megy. A számokat látva kevesen hisznek bennük, pedig az olaszok a legjobb tudásuk szerint építették meg ezt a két szinte egyforma, mégis nagyon különböző élményautót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.