BUX 41,517.26
-3.40%
BUMIX 3,904.4
-0.66%
CETOP20 1,966.33
-1.32%
OTP 9,812
-4.69%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-2.22%
+0.20%
ZWACK 17,650
+1.15%
0.00%
ANY 1,630
+1.88%
RABA 1,160
-0.43%
-3.88%
-3.34%
0.00%
+0.92%
-1.93%
-10.20%
0.00%
0.00%
-1.56%
OTT1 149.2
0.00%
+0.99%
MOL 2,756
-4.04%
DELTA 38.35
-3.76%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
+0.40%
EHEP 1,690
-5.06%
+3.45%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
+0.96%
-3.69%
-1.13%
-1.77%
0.00%
-2.17%
-6.44%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+3.48%
NAP 1,206
-0.33%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Javultak a magyar víziközmű-szolgáltatások

A MEKH felmérése során közel négyszázezer felhasználót kérdeztek meg a víziközmű-szolgáltatások minőségéről.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felmérése során közel négyszázezer felhasználót kérdeztek meg a víziközmű-szolgáltatások minőségéről. A megkérdezettek szerint sikerült javítani a víziközművek szolgáltatásain.

A hivatal fontos célja, hogy az energia- és közműszolgáltatások minőségét a szolgáltatókkal együttműködve folyamatosan javítsa.

A víziközmű-szektorban végzett felhasználói elégedettségi felmérés ennek a munkának egy hatékony eszköze, amelynek segítségével az ágazat szereplői a fogyasztói igényekhez igazodva képesek fejleszteni szolgáltatásaikat – mondta Horváth Péter János, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elnöke a hivatal online konferenciáján, ahol a víziközmű-ágazatban végzett elégedettségi felmérés eredményeit összegezték.

A MEKH kétévente készíti el felhasználói elégedettségi felmérését (FEF) a víziközmű-ágazatban. A második, 2020. évi felmérés eredményeit szerdán a hivatal online konferencián ismertette, amelyen részt vettek a negyven hazai víziközmű-szolgáltató képviselői, az ITM fogyasztóvédelmi helyettes államtitkárság fogyasztóvédelmi szakemberei, a Magyar Víziközmű Szövetség és több civil fogyasztóvédelmi szervezet.

Fotó: Pixabay

A webkonferenciát megnyitó felszólalásában Horváth Péter János, a hivatal elnöke elmondta, hogy a felmérés során közel négyszázezer felhasználót kérdeztek meg a víziközmű-szolgáltatások minőségéről, akik összesen több mint másfél millió választ adtak, a vizsgálatot lezáró jelentés pedig ezek feldolgozásán alapszik.

Az eredmények azt mutatják, hogy a víziközmű-ágazat megítélése tovább javult, vagyis az ügyfelek elégedettek a szolgáltatójukkal.

Horváth Péter János kiemelte, hogy hatékony fogyasztóvédelem csak a hivatal és az ágazati szereplők szoros együttműködésével képzelhető el.

Dr. Szalóki Szilvia, a MEKH víziközmű-szolgáltatásért és hulladékgazdálkodásért felelős elnökhelyettese megköszönte az ágazati szereplők felmérés során tanúsított együttműködését, és kiemelte, hogy a karanténidőszak alatt még inkább felértékelődtek az olyan alapszolgáltatások, mint a tiszta ivóvíz. Mint mondta, az ivóvízellátás folyamatosságára vonatkozó kiváló, 9,0-es átlageredmény örömteli és a szolgáltatók munkáját dicséri.

A felmérés negyven víziközmű-szolgáltatóra terjedt ki, amelyeket három csatornán keresztül értékelhették ügyfeleik.

Az alapfelmérés során többek között az ivóvíz minőségét, az ellátás folyamatosságát, a vízmérőket érintő kérdéseket, az ár-érték arányokat és a számlázás folyamatát értékelték a fogyasztók.

Magasak voltak a februári rezsiszámlák

A hideg időjárás miatt magasabb volt a földgázfogyasztás a tél végén.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek