A Volvo Cars több mint 40 százalékkal növelte eladásait az idei első negyedévben globálisan, amihez jelentősen hozzájárult a kínai piacon elért kimagaslóan nagy bővülés – jelentette be a kínai tulajdonban lévő svéd autógyár.
A cég közleménye szerint a Volvo Cars a március végével záródott három hónapban
globálisan 185 ezer 698 autót értékesített, 40,8 százalékkal többet a tavalyi év azonos időszakával összevetve.
A gyártó szerint fennállása óta ez volt a legerősebb első negyedéve.
Az idei első három hónapban a Volvo Cars 45 ezer 242 autót adott el Kínában, ami igen jelentős, 117,7 százalékos növekedés éves összevetésben. Ugyancsak éves szinten a Volvo Cars az idei első negyedévben 27 ezer 239 autót értékesített az Egyesült Államokban, 39,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál,
az Európában eladott autóinak a száma pedig 24 százalékkal, 87 ezer 457-re nőtt.
A Volvo Cars svédországi autógyártó vállalatot a kínai Zhejiang Geely Holding Group 2010-ben vásárolta meg az amerikai Ford konszerntől.