Cégvilág

Belekóstolnak a kávépiacba a luxusmárkák

Az online vásárlás egyre nagyobb térhódítása miatt a luxusmárkák is próbálnak kreatív megoldásokat találni, hogy vevőiket a hagyományos boltokba is visszacsalogassák. Egyik módja ennek, hogy olyan egyéb szolgáltatásokat, termékeket kínáljanak, amelyek csak offline elérhetők: ilyen például a kávé. A Guccitól a Diorig több cég is belekóstolt a luxuskávészegmensbe, New Yorktól Tokióig a világ számos részén nyitnak vagy nyitottak prémiumkategóriás kávézókat. 

A koronavírus-járvány miatti lezárások utáni óvatos nyitás következtében egyre több helyen látogathatók már azok a kávézók, amelyeket valamelyik ismert luxusmárka neve fémjelez.

Mivel az online értékesítés egyre nagyobb teret hódít, a brandek bajban vannak, ki kell találniuk, hogyan tudnák a hagyományos, offline üzleteikbe visszacsábítani a vásárlóikat. Ennek egyik módja lehet, hogy

olyan terméket kínálnak, amelyet csak személyesen lehet fogyasztani: ilyen például a kávé.

Az amúgy is reneszánszát élő ital több luxuscéget ihletett meg, a világ számos táján nyitottak vagy nyitnak különleges kávézókat.

Az egyik legismertebb ezek közül talán a Tiffany ékszercég Blue Box Caféja New Yorkban.

Az Ötödik sugárúti kávézót 2017-ben nyitotta meg a cég, a Tiffany jellegzetes türkizkék színe uralja a dekorációt. Bár most felújítás miatt épp zárva van, 2022-ben már újra várja a vendégeket. A cégnek egyébként Kaliforniában is van kávézója, az első európai egységet pedig tavaly nyitották meg Londonban.

Milánóban több lehetőségünk is adódik, ha valamelyik luxusmárka kávézójában innánk egy feketét:

a Bar Luce a Prada létesítménye, a város szívében található kávézó és étterem egyedi enteriőrjéről is ismert, amelyet nem más, mint Wes Anderson filmrendező – aki a 2014-es A Grand Budapest Hotel című filmet is jegyzi – kreált. Szintén a divat fővárosában ülhetünk be egy kapucsínóra az Armani kávézójába. Az Emporio Armani Ristorante & Caffét a luxuscég milánói központjának földszintjén rendezték be, pontosabban az alsó két szinten: alul kávézó, felül étterem.

Fotó: AFP

Ha még Olaszországban maradunk, Firenze nemcsak különleges látni-, hanem innivalókat is kínál. A Gucci Osteria da Massimo Bottura – amely egyben étterem is – a Gucci Garden Museum része a Piazza della Signorián. A három Michelin-csillaggal büszkélkedő séf, Massimo Bottura ízvilága várja a vendégeket. Aki Amerikában él, az Kaliforniában, a Beverly Hillsen találja a cég másik egységét.

A Chanel a világ túlsó felén, Tokióban nyitott kávézó-éttermet a neves francia séffel, Alain Ducasse-szel.

A két Michelin-csillagos helyet a Chanel saját tervezője, Peter Marino álmodta meg, az autentikus francia konyha ízeit japán alapanyagok bolondítják meg. Szintén a Távol-Keleten található egy angol divatmárka luxuskávézója: a híres angol divattervező, Vivienne Westwood Hongkongban nyitotta meg a Vivienne Westwood Cafét.

És ha még ennél is távolabbra utaznánk, mondjuk Ausztráliába, akkor a Vanitas kávéházat ne hagyjuk ki. Az étterem-kávézó az ausztrál Aranyparton lévő Palazzo Versace hotelben található. Az ötcsillagos hotel egyébként az egyik első, divatmárka által nyitott szálloda volt a világon, később Dubajban is nyitott egy újabb szállodát az olasz luxuscég.

luxusmárka Tokió Tiffany kávé Dior Gucci New York Chanel
Kapcsolódó cikkek