BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ebből a válságból is megizmodosva került ki a vállalat

A Rati Kft. megtartotta a képzett munkatársakat és a marketing erősítésével újabb növekedési periódusra készül.

Szerencsétlen időpontban, épp egy kulcsfontosságú piaci stratégiaváltás küszöbén érte a járvány a komlói autóipari beszállító Rati Kft.-t, de nem lett nagy visszaesés a vége, a képzett munkatársakat megtartották, és a marketing erősítésével újabb növekedési periódusra készülnek.

Egy válságból már megizmosodva kerültek ki.

Az 1986-ban alakult családi vállalat a 2008–2009-es válság után jó időszakot élt meg.

A sikert az hozta, hogy a Renault csoportba kerülve megújult Dacia népszerű Duster modelljének hivatalos tartozékbeszállítói lettek, ami a 2012–2014 közti években másfél milliárd forint körüli éves árbevételt eredményezett. Ezen felbátorodva úgy gondolták, a további növekedést az biztosítja majd, ha más márkáknál is – Ford, Opel, Hyundai, Nissan és Peugeot-Cit­roen csoport – a beszállítók listájára kerülnek.

Idővel azt kellett észrevennünk, hibás feltételezés, hogy ez a csatorna biztosít több eladást, nem az aftermarket, a szabad piac

– mondta Rajnai Attila tulajdonos-ügyvezető.

A 2017‑es 1,4 milliárd forintról 2019-re 1,1 milliárd forintra csökkent az árbevétel. A hibát felismerték, és úgy döntöttek, visszatérnek a másodpiacra, a kezdés kitűzött időpontja április 1. volt – ekkorra beütött az egész autóipart megrengető járvány.

A tavaszi visszaesés után nyáron elvegetáltunk

– emlékezett az üzletember –, aztán ősztől elindult az egész piac felfelé, és meglepetésre az év végére sikerült kihozniuk a nullszaldót, bár az árbevétel egymilliárd forint alá esett. Idén jól indult az üzlet, de azóta ingatag, látszik, hogy a német autóértékesítések még nem találtak magukra.

Az idén 1,1-1,2 milliárdos bevételt remélnek, de a realitás megint az egymilliárd forint.

Gépbeszerzéseket nem terveznek, a kulcs az újrakezdett marketingváltás sikere, ami önmagában növekedést generálhat. A saját fejlesztéseire támaszkodó, 55 főt foglalkoztató Rati Kft. olyan termékeket gyárt – kartámaszokat, csomagtartóban könnyen rögzíthető kosarakat és speciális autós vállfákat –, amelyeknek a keresletét nem érinti az átállás a környezetkímélő meghajtásra.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek