A magyar webshopban a rendelések száma csaknem 120 százalékos növekedést ért el, az átlagos kosárérték meghaladta a tizenkétezer forintot.
Felpörgette tavaly az amúgy is felszálló ágon lévő online kereskedelmet a koronavírus-járvány, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene csaknem 40 százalékkal nőtt éves szinten a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. Rendkívüli növekedést tapasztaltak a Kelet-Közép-Európa 14 országában működő, táplálékkiegészítőket, edzéshez szükséges eszközöket és sportruházatot forgalmazó cég, a GymBeam webshopjában is: a járvány hatására jócskán megugrott a forgalom. Tavaly az eladások száma majdnem megduplázódott, értékük meghaladta a 43 millió eurót, míg 2019-ben még 24 millió eurónál tartottak csoportszinten. A bevétel szinte teljes egészében – 95 százalékban – a kiskereskedelmi online eladásokból származik.
„A pandémia kettős hatást gyakorolt a cégre: számos kategóriában visszaesést hozott, ám sok új termék iránt erősen megnövekedett a kereslet. Több mint 1800 új árucikkel bővítettük webshopunk kínálatát tavaly, ebből mintegy 500 termék saját márkás” – mondta Dalibor Cicman, a szlovák központú GymBeam alapítója és vezérigazgatója. A cégnek az új szegmensekbe való terjeszkedéshez jó alapot adott a 2020 nyarán bevont hatmillió eurós tőke, amelyet a GymBeam a cseh és szlovák közösségi befektetésekre specializálódó platform, a Crowdberry, és az állami tulajdonú Slovak Investment Holding segítségével gyűjtött. Ez volt eddig Szlovákia történetének a legnagyobb e-kereskedelmi befektetése.
Dalibor Cicman hozzátette, hogy a legnagyobb növekedést a járvány alatt zárva tartó edzőtermek miatt az otthoni edzőeszközök esetében látták, ezeknek a forgalma 355 százalékkal nőtt. Sokan keresték a különböző vitaminokat és ásványi anyagokat is, itt 142 százalékkal emelkedett a forgalom, de az egészséges étkezést segítő termékek, valamint a sportruházatok is jobban fogytak. Ezzel szemben csökkent a kereslet az olyan termékek iránt, amelyeket elsősorban az edzőtermeket látogatók használnak: kevesebb fogyott a zsírégetőkből, edzés előtti stimulánsokból, aminosavakból.
A GymBeam enyhe, 5 százalékos visszaesést tapasztalt a különböző fehérjék, fehérjeporok esetében is, holott az értékesítés legnagyobb részét ezek a termékek teszik ki.
Jól fogytak a GymBeam saját márkás termékei is, ezek a webshop választékának mintegy 30 százalékát adták 2020-ban, ám az eladásoknak már a 70 százalékát, a bruttó nyereségnek pedig több mint a 80 százalékát hozták. A magyar webshopban a rendelések száma csaknem 120 százalékos növekedést ért el éves szinten, az átlagos kosárérték meghaladta a 12 ezer forintot. A magyar vásárlók többsége, 54 százaléka férfi.
Tavaly új webshopokat nyitott a cég Lengyelországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában és Görögországban, Kelet- és Közép-Európa 14 piacán működik, és naponta körülbelül ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból. Budapesten megnyílt a cégcsoport második fizikai üzlete is. A növekedéshez szükség volt a munkatársak számának emelésére is, csaknem száz új munkahelyet teremtettek tavaly, jelenleg 250 embert foglalkoztatnak. A vállalat idén 72 millió eurós bevétellel számol, és mintegy 60 új alkalmazottal bővülne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.