BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csúcsra járt az otthoni fitnesz

A korlátozó intézkedések miatt bezártak az edzőtermek, az otthoni sportoláshoz szükséges kiegészítők forgalma így 355 százalékkal nőtt tavaly – derült ki a GymBeam online fitneszbolt összeállításából. A cég megduplázta a forgalmát, és napi ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból.

A magyar webshopban a rendelések száma csaknem 120 százalékos növekedést ért el, az átlagos kosárérték meghaladta a tizenkétezer forintot.

Felpörgette tavaly az amúgy is felszálló ágon lévő online kereskedelmet a koronavírus-járvány, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene csaknem 40 százalékkal nőtt éves szinten a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. Rendkívüli növekedést tapasztaltak a Kelet-Közép-Európa 14 országában működő, táplálékkiegészítőket, edzéshez szükséges eszközöket és sportruházatot forgalmazó cég, a GymBeam webshopjában is: a járvány hatására jócskán megugrott a forgalom. Tavaly az eladások száma majdnem megduplázódott, értékük meghaladta a 43 millió eurót, míg 2019-ben még 24 millió eurónál tartottak csoportszinten. A bevétel szinte teljes egészében – 95 százalékban – a kiskereskedelmi online eladásokból származik.

„A pandémia kettős hatást gyakorolt a cégre: számos kategóriában visszaesést hozott, ám sok új termék iránt erősen megnövekedett a kereslet. Több mint 1800 új árucikkel bővítettük webshopunk kínálatát tavaly, ebből mintegy 500 termék saját márkás” – mondta Dalibor Cicman, a szlovák központú GymBeam alapítója és vezérigazgatója. A cégnek az új szegmensekbe való terjeszkedéshez jó alapot adott a 2020 nyarán bevont hatmillió eurós tőke, amelyet a GymBeam a cseh és szlovák közösségi befektetésekre specializálódó platform, a Crowdberry, és az állami tulajdonú Slovak Investment Holding segítségével gyűjtött. Ez volt eddig Szlovákia történetének a legnagyobb e-kereskedelmi befektetése.

Dalibor Cicman hozzátette, hogy a legnagyobb növekedést a járvány alatt zárva tartó edzőtermek miatt az otthoni edzőeszközök esetében látták, ezeknek a forgalma 355 százalékkal nőtt. Sokan keresték a különböző vitaminokat és ásványi anyagokat is, itt 142 százalékkal emelkedett a forgalom, de az egészséges étkezést segítő termékek, valamint a sportruházatok is jobban fogytak. Ezzel szemben csökkent a kereslet az olyan termékek iránt, amelyeket elsősorban az edzőtermeket látogatók használnak: kevesebb fogyott a zsírégetőkből, edzés előtti stimulánsokból, aminosavakból.

A GymBeam enyhe, 5 százalékos visszaesést tapasztalt a különböző fehérjék, fehérjeporok esetében is, holott az értékesítés legnagyobb részét ezek a termékek teszik ki.

Jól fogytak a GymBeam saját márkás termékei is, ezek a webshop választékának mintegy 30 százalékát adták 2020-ban, ám az eladásoknak már a 70 százalékát, a bruttó nyereségnek pedig több mint a 80 százalékát hozták. A magyar webshopban a rendelések száma csaknem 120 százalékos növekedést ért el éves szinten, az átlagos kosárérték meghaladta a 12 ezer forintot. A magyar vásárlók többsége, 54 százaléka férfi.

Tavaly új webshopokat nyitott a cég Lengyelországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában és Görögországban, Kelet- és Közép-Európa 14 piacán működik, és naponta körülbelül ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból. Budapesten megnyílt a cégcsoport második fizikai üzlete is. A növekedéshez szükség volt a munkatársak számának emelésére is, csaknem száz új munkahelyet teremtettek tavaly, jelenleg 250 embert foglalkoztatnak. A vállalat idén 72 millió eurós bevétellel számol, és mintegy 60 új alkalmazottal bővülne.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.