BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bemutatkozott az a szupergép, amely minden eddigi rekordot meg fog dönteni

A Qantas bemutatta azt az ultrahosszú hatótávolságú, 22 órás repülésre képes Airbus A350 repülőgépet, amely világrekordra készül a kereskedelmi repülésben. A járat Sydney-t köt majd össze Londonnal és New Yorkkal, leszállás nélkül.

Az ausztrál nemzeti légitársaság, a Qantas forradalmasítja a légi közlekedést: éves közgyűlésén, Brisbane-ben bemutatta az azt Airbust, amely ultrahosszú távú járatokat teljesít majd, és 22 órás non-stop repüléssel új fejezetet nyit a repülés történetében – írta meg az Origo. A különleges Airbus repülőgép 2027-től Sydney-t köti majd össze közvetlenül Londonnal és New Yorkkal, és ezzel új világrekordot állít fel a kereskedelmi repülés területén. 

ultrahosszú távú járat
Ultrahosszú távú járatokat teljesít majd az Airbus A350-1000ULR / Fotó: Qantas

Az Express ezzel kapcsolatban kiemeli: a franciaországi Toulouse-ban építés alatt álló gép főbb részeit – beleértve a törzset, a szárnyakat és a futóművet – már összeszerelték. A Qantas szerint az új járat áttörést fog hozni a globális légi közlekedésben.

Az A350-1000ULR a Qantas merész Project Sunrise elnevezésű programjának központi elemét képezi majd, amelynek célja, hogy Ausztrália keleti partvidékét összekösse a világ nagyobb városaival átszállás nélkül, és akár négy órával is lerövidítheti az eddigi repülési időtartamokat. 

A repülőgép tesztelését 2026-ban kezdik meg. Vanessa Hudson, a Qantas vezérigazgatója a légitársaság nemzetközi stratégiájának kulcsfontosságú pillanataként jellemezte az eredményt.

Különleges megoldásokat tartogat az ultrahosszú távú járat

A repülőgép rekord hatótávolságát egy plusz 20.000 literes hátsó üzemanyagtartály és a legmodernebb fedélzeti rendszerek teszik lehetővé, amelyek maximális tartósságot, kényelmet és biztonságot garantálnak. 

Az ilyen hosszú utazások fizikai megterhelésének kezelése érdekében a Qantas szorosan együttműködött David Caon ausztrál dizájnerrel és a Sydney-i Egyetem Charles Perkins Központjának oktatóival. Az alvásszakértőket is magában foglaló csapat a fedélzeten az egyes napszakoknak megfelelően változó világítási megoldásokat dolgozott ki, valamint az étkezéseket is speciális módon fogják ütemezni, hogy minimalizálják a jetlaget.

A hagyományos, több mint 300 utas befogadására alkalmas A350-1000-es repülőgéppel ellentétben, a Qantas modellje mindössze 238 utast szállít, nagyobb személyes teret kínálva az utasoknak. Egy külön zónát is kialakítanak a prémium turistaosztály és a turistaosztály között, ahol nyújtókarok és edzőképernyők lesznek, de könnyű frissítőket is lehet majd fogyasztani. A Qantas légitársaság más meglepetést is tartogat a jövő évtől – erről itt olvashat bővebben.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.