Rendkívüli, több mint 155 százalékos növekedést ért el a Netpincér 2020-ban – ez az országszerte elérhető házhozszállítási szolgáltatást üzemeltető cég frissen közzétett pénzügyi beszámolójából derül ki. A Delivery Hero Hungary Kft. 10 milliárd fölötti nettó árbevételt könyvelt el, miközben 2019-ben ugyanez még mintegy 3,9 milliárd forint volt.
A két és félszeres bővülés még úgy is szembeötlő, hogy a cég nem először produkál látványos megugrást: két éve a kétmilliárdos bázishoz képest ért el 95 százalékos forgalomemelkedést.
A javuló bevételi mutatók mellett tavaly az adózott eredményt tekintve is jól teljesített végre az 1993-as alapítású cég. A profit meghaladta a 346 millió forintot, és ez azért is pozitív a tulajdonos szempontjából, mert az elmúlt években a Delivery Hero vastagon mínuszos volt: 2019-ben 679, 2018-ban pedig 865 millió forint veszteséget halmozott fel, igaz, az előbbiben meghatározó szerepet játszott egy leányvállalatának, az Euró Magyarország Kft.-nek a beolvadása. A hazai Netpincér száz százalékban a luxemburgi bejegyzésű Emerging Markets Online Food Delivery Holding S. a. r. l. tulajdona, a hivatalosan a berlini Delivery Hero SE tőzsdei céghez tartozik, amely a vállalkozás konszolidációját is végzi.
Kézenfekvőnek tűnik, hogy a főképp ételrendeléseket lebonyolító Netpincér dübörgése a járványhatásnak tudható be. Ugyanakkor a Covid-helyzet csak részben magyarázza a szolgáltatás felfutását. Ennek kapcsán a cégvezetés arról számolt be, hogy a társaság működését a pandémia nem érintette kedvezőtlenül, és a vállalkozás folytatására sem volt különösebb hatással. A pénzügyi, gazdasági környezete az egész üzleti évben stabil és kiegyensúlyozott maradt, a likviditási mutatók a cég folyamatos fizetőképességét igazolják. A Delivery Hero Hungary Kft.-nek fizetési határidőn túli tartozásai, adó- vagy más jellegű köztartozásai sincsenek. Viszont az intenzív föllendülést sokkal inkább a hálózat terjeszkedésével magyarázza a menedzsment.
Növekedésünk elsősorban az étterem-portfóliónk bővüléséből, valamint a NetpincérGO szolgáltatás fejlődéséből fakad
– írták a jelentésben. Ez utóbbi végzi a házhoz szállítást, míg a NetPincér weboldalán az éttermi partnerek kínálatából rendelhetnek a fogyasztók.
A szolgáltatás kiépítésének költségei valóban visszaköszönnek a kiadási oldalon.
Az anyag jellegű ráfordítások dupláztak, az igénybe vett szolgáltatások értéke – amelyeknek a zömét a NetpincérGO szolgáltatás munkaruha- és felszerelésigénye, illetve a felmerülő marketing- és promóciós szolgáltatások teszik ki – közel 147 százalékkal mutatott többet 2020-ban, mint 2019-ben.
Mindez alapvetően a portfólió bővülése miatti futárköltségek emelkedéséből ered, a NetPincérGO szerződött futárpartnereinek száma több mint háromezer. A bérleti díjak változása egy új irodaterület bérléséből adódik. Tavaly az alkalmazotti létszám is jelentősen nőtt, és ez a bérköltségtömeg alakulásán (717 millióról 1,17 milliárdra) is látszott.