BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sportos külsővel is szelíd a Volvo legvágyottabb modellje

Jelenleg az S60-as lágyhibrid alapmodellje a legkeresettebb a céges vásárlók körében.

A Volvo a jelenlegi álláspontja szerint 2030-tól csak tisztán elektromos autókat kínál majd, ami a trendeket figyelembe véve előremutató hozzáállás, már csak az a kérdés, hogy a vásárlók hogyan reagálnak majd erre a lépésre. Ami a célközönséget, tehát a flottavásárlókat illeti, a középkategóriás limuzin B3-as alapmodelljét kedvelik a legjobban, ami arról árulkodik, hogy ezen a fenntartási költségekre és maradványértékre érzékeny, de tetemes vásárlóerőt jelentő piacon a legcélszerűbb műszaki konstrukciót keresik a cégek, és nem is teszik rosszul.

Ez a felépítését és stílusát tekintve is klasszikus limuzin annak ellenére sem hagy hiányérzetet az emberben, hogy belépőmodellként éppen csak ízelítőt ad a Volvo tudásából, a tesztprogram végén azonban úgy szálltunk ki az autóból, hogy ennél valójában nincs is szükség többre. A 2,0 literes, négyhengeres, 163 lóerős turbómotor mindössze egy 48 voltos lágyhibrid rendszert kapott, amely 40 newtonméterrel egészíti ki a benzines 265 newtonméter nyomatékát, és minden eddiginél észrevétlenebbé teszi az újraindítást a lámpánál.

A feltűnésmentesen leállított motor úgy kel újra életre, mintha csak a „pillanat állj” gombot nyomtuk volna meg a távirányítón, sem rezgés, sem vibráció, sem hanghatás nem kíséri a folyamatot. A motor egyébként is finoman duruzsul, leginkább egy csendes hajtóműre emlékeztet, amelyből éppen annyi zaj jut be az utastérbe, hogy halljuk, teszi a dolgát. Ereje kifogyhatatlannak tűnik, a gázpedálon érezhető, hogy minden körülmények között képes az élénk gyorsításra. Padlógáznál csak a 8 fokozatú automatikus váltó kér időt a visszakapcsolásra, érezni, ahogy dolgoznak a fogaskerekek. Ezt a mechanikai jelenséget állóra fékezésnél is tapasztaltuk, de jellemzően finoman működik az elektronikus kapcsolóval akár manuálisan is működtethető szerkezet.

Bár csaknem 1,7 tonnás a tesztelt S60-as, prémiumlimuzinhoz méltón viselkedik az úton, lineárisan gyorsul, és annyira határozottan követi a kanyar ívét, hogy semleges kezelhetősége ellenére is jó érzés vezetni. Az elsőkerék-hajtásból eredő alulkormányzottságnak, hajtási befolyásnak nyoma sincs, a feszes futóműhangolás ellenére a rugózási komfort is megfelelő, egyedül a fékerő adagolhatóságán lehetne finomítani. A Volvóra jellemző általános minőség- és biztonságérzet meghatározó az S60-asban, az ergonómia és a belső kialakítás színvonala megteremti a svéd atmoszférát. A 8,5 literes tesztfogyasztás elfogadható, elsősorban a városi közlekedés ront az átlagon, mert országúton és sztrádatempónál kifejezetten takarékosan dolgozik. Ezen csak egy dízelmotor segíthetne, arról viszont az S60-as esetében már lemondott a kínai tulajdonú márka.

Összegzés

Karakteres formatervével, skandináv belső hangulatával és masszív felépítésével csábítja el a vásárlókat a német prémiummodellektől a sportos külsővel is szelíd S60-as. Az alapkivitel tudása bőven megfelel a hétköznapi használathoz, magas biztonsági alapfelszereltségével a Volvo szellemiségéhez méltó ár-érték arányt biztosít.

Tetszett

• külső-belső dizájn

• eltalált hajtáslánc

• biztonsági extrák

Nem tetszett

• figyelemelterelő

érintőképernyő

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.