„A szállítmányozás fontos problémakör a klímaváltozás terén, mi pedig szeretnénk a megoldás részévé is válni. 

 

Az eActros bevezetésével tesszük meg az első lépéseket ezen az úton úgy, hogy az eActros már több mint félmillió kilométert tett meg közúton” 

– közölte Karin Rådström, a Daimler Truck AG vezetőségi tagja és a Mercedes-Benz Trucks vezetője. 

Rådström magabiztos az eActros koncepciójával és piaci potenciáljával kapcsolatban: „Az eActros, valamint a hozzá tartozó szolgáltatások óriási előrelépést jelentenek a Mercedes-Benz Trucks, valamint ügyfeleink számára a karbonsemleges szállítmányozás terén.”

Miután a Mercedes-Benz Trucks bemutatta a lakott területek nehéz terítőfuvarozásra szánt teherautójának koncepció verzióját a 2016-os Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon, 2018-ban tíz eActros prototípus gyakorlati tesztelését kezdte meg németországi és más európai ügyfelek részvételével. Az „eActros innovációs flotta” célja a modell 2021-es sorozatgyártású bevezetése volt.

 „Az eActros fejlesztési folyamata az ügyfeleinkkel közös munkára épült. Minden, amit az innovációs flotta üzemeltetéséből tanultunk, hatással volt a sorozatgyártású modell fejlesztésére. 

A prototípusokhoz képest számos részlet, például a hatótáv, a hajtáslánc és a biztonság is nagy mértékben fejlődött” – mondta Andreas von Wallfeld, a Mercedes-Benz Trucks marketing, értékesítés és szolgáltatások részlegének vezetője.
 

Fotó: dpa Picture-Alliance /AFP

Az eActros sorozatgyártású verziója kezdetben Németországban, Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban, Nagy-Britanniában, Dániában, Norvégiában és Svédországban lesz elérhető, a későbbiekben pedig tovább bővül majd a piacok köre.