A magánszemélyeket is érdekli a fintech
Mivel a lezárások hatására életünk számos területe költözött az online térbe, nem meglepő, hogy a fintech alkalmazások használata is megnőtt. Az ESET felmérésének fogyasztói szegmenséből kiderült, hogy
globálisan a felnőtt fogyasztók 51 százaléka 1-5 féle fintech alkalmazást használ, ideértve a digitális pénztárcákat, a költségvetés-tervező alkalmazásokat és a virtuális bankokat.
Mindössze egyharmaduk (33 százalék) válaszolta azt, hogy nem változtak a bankolási szokásaik a koronavírus miatti lezárások idején.
A kiberbiztonság háttérbe szorult
Annak ellenére, hogy több fintech alkalmazást is használnak,
világszerte csak a fogyasztók fele (49 százalék) telepített minden eszközére biztonsági szoftvert, így a másik felük védtelen a pénzügyeiket célzó kibertámadásokkal szemben.
42 százalékuk nem használ jelszókezelőt, amely segítene az erős és egyedi jelszavak létrehozásában, illetve a hitelesítő adatok kitöltésének és a brute force-támadások megakadályozásában. A kiberbiztonság terén a fogyasztók továbbra is kockázatos magatartást tanúsítanak, például nyilvános WiFi hotspotokhoz csatlakozva hajtanak végre pénzügyi tranzakciókat.
Ahogy a fintech alkalmazások használata egyre fontosabbá és széleskörűbbé válik, elengedhetetlen, hogy a kiberbiztonsági gyakorlatok lépést tudjanak tartani ezzel – ellenkező esetben a magánszemélyek és a vállalkozások is azt kockáztatják, hogy kiszolgáltatottá válnak a támadásoknak.
A vállalkozásokat is érdekli a pénzügyi technológia
A vállalkozások döntő többsége (81 százalék) egyetért abban, hogy a koronavírus-járvány még szükségesebbé tette a pénzügyek fokozott védelmét. Ezen felismerés ellenére csaknem egyharmaduk (28 százalék) nem fektet be aktívan a pénzügyek védelmének megerősítését célzó új technológiákba, vagy legalábbis nem tudatosan.
Ami a jövőbeli terveiket illeti, a senior üzleti vezetők több mint kétharmada (68 százalék) arra számít, hogy vállalataik fintech-befektetései növekedni fognak a 2021-es és 2022-es évben. A vállalkozások több mint fele már online fizetésfeldolgozó és könyvelési megoldásokat használ pénzügyeinek kezeléséhez, harmaduk pedig fontolgatja a szabályozási technológia (RegTech), a bankfiók nélküli bankok és a biztosítási technológia (InsurTech) alkalmazását.
Az üzleti működést világszinten átalakító különböző pénzügyi technológiák a következők:
A senior üzleti vezetők 45 százaléka úgy véli, hogy az online fizetésfeldolgozók hozzájárulhatnak a profitnöveléshez, ezáltal segítve a vállalatokat a talpra állásban egy sokak számára rendkívül nehéz év után. A fogyasztók úgy tervezik, hogy a világjárványt követően is többet fognak online vásárolni, vagyis a kiskereskedők több pénzügyi tranzakciót fognak online feldolgozni, amihez megfelelő és biztonságos technológiára lesz szükségük.
Amint ezek a példák is szemléltetik, a pénzügyi technológiát sokféleképpen alkalmazzák szerte a világon, és szerepe a globális üzleti életben csak növekedni fog az elkövetkező években, ezért minden eddiginél fontosabbá válik ezen pénzügyi megoldások megfelelő védelme.