BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Virtuális védjegy a biztonságért

Hitelesítési rendszert vezet be az eBay, hogy az ott 500 dollárnál drágábban kínált Gucci, LV, Chanel és egyéb nagy márkák táskáinak eredetiségét igazolni lehessen. Tavaly év vége óta már működik az órák és az edzőcipők eredetiségét vizsgáló metódus is.

Ahogy egyre bővül az egyik legnagyobb online piactér luxuskategóriája, az igény is egyre nagyobb arra, hogy valódi, eredeti termékek cseréljenek gazdát. Az eBay ezért a közelmúltban bejelentette, hogy eredetiségvizsgáló garanciáit kiterjeszti további területekre: mostantól már mind a használt, mind az új, ötszáz dollárt meghaladó áron hirdetett márkás táskák esetében a potenciális vásárló meggyőződhet róla, hogy nem hamisítványt akarnak-e rásózni.

A programhoz összesen 16 brand csatlakozott, többek között a Gucci, az Yves Saint Laurent és a Balenciaga. Az eBay először a 2000 dollárnál nagyobb értékű órák, majd a 100 dollárnál többért árult edzőcipők esetében alkalmazta ezt a megoldást.

A webáruház egyik vezetője szerint – akit a PRNewswire.com oldal idéz – ezek a garanciák jelentős változást hoznak a luxustermékek online adásvételébe. Az eBay oldalán például minden 12. másodpercben cserél gazdát egy táska – az új intézkedéssel még nagyobb bizalommal folytathatók a tranzakciók.

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy minden egyes, az USA-ban az online piactéren eladásra kínált táskát szakértők csapata vizsgál meg – egyrészt saját szakmai tapasztalatukra támaszkodva, másrészt a legfejlettebb technológia segítésével tudják eldönteni, hogy eredeti vagy hamisított termékről van-e szó. Amelyik táska átmegy az alapos inspekción, azt Authenticity Guarantee névjeggyel látják el, és így már bátran válogathatnak közülük a vásárlók.

Amióta az órák és edzőcipők esetében vizsgálják az eredetiséget, a cég jelentős forgalomnövekedést ért el, állítják. Az edzőcipők forgalma például három számjegyű bővülést mutatott éves alapon, és az órák esetében is jókora volt a növekedés. Ez pedig más kategóriákban is megnövelte az adásvételek számát.

Az eBayen a cég szerint óriási az érdeklődés a luxustermékek iránt, és úgy vélik, hogy ez az eredetiségvizsgálat kiterjesztésével még tovább élénkül majd.

Jelenleg minden percben átlagosan öt luxustáskát adnak el a piactéren, és csaknem másfél milliót kínálnak eladásra. Az olyan vezető divatcégek táskáinak értékesítése, mint a Louis Vuitton, a Gucci és a Prada, 31 százalékos növekedést mutatott az első negyedévben az elmúlt év hasonló időszakához képest.

Az eBay oldalán minden

12.

másodpercben cserél gazdát egy táska

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.