Cégvilág

Tízezer hajvágás havonta

A gyorsfodrászatok és a hagyományos szalonok közti átmenetre keresett megoldást Szénási István, aki két év alatt országszerte 25 SzalonSkicc fodrászatot nyitott, jellemzően hipermarketek üzletsorán. A további növekedés érdekében franchise rendszert épít fel, a terjeszkedés során pedig a környező országok magyarlakta területét is célba venné.

Míg az ipari termelés viszonylag hamar talpra állt, addig a koronavírus-járvány alaposan megütötte a szolgáltatószektort, Szénási István mégis a szépségiparban építette fel hosszútávú perspektívát kínáló vállalkozását a Covid-válság kellős közepén. A gyorsfodrászatok és a hagyományos szalonok közti átmenetre akart megoldást kínálni a 43 éves üzletember, aki a korábbi tapasztalatait főként a médiában és a rendezvénypiacon gyűjtötte. A fodrászszakmához legfeljebb annyi köti, hogy az édesanyjára és a feleségére is várt már eleget, míg elkészül a hajuk. Szénási István arra alapozott, hogy az emberek többsége gyorsan, időhatékonyan foglalkozna a külsejével, akár a napi bevásárlással, ügyintézéssel kombinálva. Éppen ezért egy-két kivételtől eltekintve az elmúlt két évben nyitott 25 SzalonSkicc fodrászat többségét hipermarketek üzletsorán indította az útjára. Ezáltal együttműködik a Tescóval és az Auchannal, de már tárgyal a formátumban érdekelt más nagy áruházlánccal is - írta a Figyelő.

Országos a hálózat, már most vidéki túlsúllyal, csak az üzletek harmada működik Budapesten és az agglomerációban.

Ez egy külföldi koncepció, de könnyen adaptálható a magyar piacra is. Azzal együtt is jól működő megtérülési forma, hogy nemcsak a gyorspénzt kínáló, 30 perces férfi hajvágás a kifizetődő, hanem belefér az is, ha egy nagymunka, például egy hajfestés három órára leköti egy fodrász figyelmét. Ezért könnyebb is lojális vendégkört a nők körében felépíteni

 – mondta a Figyelőnek Szénási István alapító-tulajdonos. Míg egy belvárosi mesterfodrászatot felépíteni sok idő, energia és marketingköltség, addig a hipermarketes modellben az adott élelmiszer-kiskereskedő vendégköre ugyanúgy bevonzza a potenciális vendégkört, mint a bevásárlóközpont egyéb szolgáltatásai. Működésük meghatározó eleme a Schwarzkopf Professionallel kötött, hosszú távú stratégiai együttműködés. Legyen szó hajformázásról, hajfestésről vagy hajápolásról, a nagy gyártó termékpalettájára támaszkodnak, olyan szaloncikkeknél, amelyekkel a partner nem foglalkozik, legyen az fodrászolló vagy hajvitamin, szabad az út más beszállítónak is.

A 25 üzletre havi bontásban vetítve a 10 ezer feletti vendégszám már jónak mondható – de egy erősebb időszakban a 11-12 ezer is elérhető –

az árérzékeny fogyasztók miatt az átlagos fejpénz viszont továbbra sem haladja meg a 3000-3500 forintot.

Ez azt jelenti, hogy a Covid-válságból kifelé jövet, egy lezárásoktól mentes évnek már hoznia kell legalább 350-400 millió forintos összforgalmat, az egymilliárdos árbevételi álomhatár eléréséhez pedig négy-öt esztendőre biztosan szükség lesz. A SzalonSkicc alapítója a szezonalitásra is felhívta a figyelmet: durván a forgalom fele a hónap első tíz napjára tevődik összhangban a fizetésnappal. Egy adott napon belül a vendégek többsége jellemzően munka előtt vagy után érkezik, de egyre többen az ebédszünetben vágatnak, így napközben sincs üresjárat. A további növekedés útját azonban a franchise hálózat létrehozásában látja Szénási István, ez viszont részben újfajta megközelítést hoz a rendszerbe.

A cikk teljes terjedelmében a Figyelő augusztus 5-iki számában jelent meg, és itt is elolvasható.

SzalonSkicc
Kapcsolódó cikkek