Régóta gondolkodtam már ezen, és örülök, hogy most meg is csináljuk – kezdte gondolatmenetét a LinkedInen a Kifli.hu ügyvezetője. Klekner Péter felidézte, hogy a tavalyi évzárásról szóló posztjaikat olvasta az irodájuk konyhájában, amikor megakadt a szeme azon a bejegyzésen, miszerint 2021-ben PET-palackos ásványvízből adtak el a legtöbbet.

Fotó: Karnok Csaba

A vásárlói kommenteket olvasva arra gondoltam, teljesen igazuk van. Miért csináljuk ezt?

tette fel a költői kérdést a cégvezető. Ráadásul miután körülnézett a konyhában, nem látott ilyen palackot. Ezután körbejárta az irodát, és sehol máshol sem talált PET-et, ezzel szemben az asztalokról kulacsok, üvegpalackok, valamint kiflis bögrék, poharak köszöntek vissza, a sarokban pedig egy vízadagoló állt, ami hideg, meleg és buborékos vizet is ad.

Hozzátette: a helyzet ugyanez a raktárukban és a futárváróban. Ez alapján kijelenthető, hogy a Kifli kultúrájának része, hogy a legtöbben nem használnak PET-palackot vízfogyasztására. Klekner Péter úgy véli, a kultúra példamutatással terjed, egymást látva a kollégák óhatatlanul is alkalmazkodnak a közeghez.

De akkor miért ne tennék ugyanezt a vásárlókkal? Nem bírálunk, egyszerűen megmutatjuk, hogy miben hiszünk

– szögezte le az ügyvezető. Az év első megbeszélésén ennek megfelelően meg is született a döntés, hogy a Kifli.hu a jövőben nem támogat marketingtevékenységgel PET-palackos vizet.

A Kifli.hu 2021. december 15-én tartotta a második születésnapját. A már több mint 1,5 millió rendelést teljesítő cégnél továbbra is öt érték mentén határozzák meg versenyelőnyeiket: legyen tökéletes a rendelés, mindig a vásárlónak adnak igazat, szupergyors ügyfélszolgálattal álljanak rendelkezésre, kedves futárok szállítsanak ki és apró ajándékokkal tegyék még emelkedettebbé az élményt.

2021 év végére a növekedés a következő a számokban mérhető: immáron 9000 négyzetméteres raktárral bírnak, 130 ezer vásárlóval, akik közül naponta több mint 5000-en szerzik be tőlük online az élelmiszert. 

Budapesten túl Velencén és a Balatonon is kiszállítanak, 200 autóval, 150 hazai termelő bevonásával. Csaknem 14 ezer termékkel rendelkeznek, a választék 10 százaléka bio. Mindez prognosztizálja a Kifli.hu jövőbeni elvárásait: 275 százalékkal kívánja növelni vásárlóinak számát, azaz 127 ezerről 350 ezerre, valamint bevételét 211 százalékkal emelné, azaz 36 milliárd forintról 76 milliárdra.