A leggyorsabban növekedő ír technológiai cégek közé rangsorolták a magyar társalapítókkal elindult Zoosht. Az ír Deloitte Fast 50 listájára felkerült vállalat a startup-ökoszisztéma egy különleges, Magyarországon még alig ismert területén dolgozik, ugyanis cégépítőként, venture builderként működik. Ez azt jelenti, hogy nemzetközi akcelerátorként felhőalapú technológiával támogatja a megalapozott üzleti tervvel rendelkező startupokat, befektetést közvetít számukra, és összeköti őket a fejlett vállalatokkal.

Fotó: Facebook/zooshgroup

A 2014-ben alapított, és azóta nyereséges Zoosh kizárólag üzleti alkalmazásokkal foglalkozik. A stratégia eredménye a pandémia éveiben bontakozott ki igazán: a cég az elmúlt két évben nagymértékben növelte a bevételét, és az angolszász piacon további irodát nyitott. Az 1,6 milliárd forintos forgalmat meghaladó eredményű vállalat 2021-ben számos sikeres projektet zárt, például egy élményalapú, mobilos e-jegyrendszert működtető szoftverrendszert szállított, amelyet a világ két legnagyobb rögbistadionjában használnak, valamint egy e-jármű-töltőket összekapcsoló szoftvert, amely hozzájárult ahhoz, hogy Myenergi nevű partnerüket a leginnovatívabb angol cégek közé sorolták.

A Zoosh eddig ötven ilyen típusú, magas hozzáadott értékű, felhőalapú szoftvermegoldást fejlesztett ki, dobott piacra, és mindegyiket a Magyarországon működő fejlesztőcsapat készítette.

„A csapat munkáját nem befolyásolta túlzottan a járvány, mivel már előtte is támogattuk a teljes távmunka kultúráját, így számunkra nem okozott nagy változást az otthoni munkavégzés” – mondta Bakos Balázs, a Zoosh Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, társalapítója. Hozzátette, a csaknem 70 fős fejlesztői bázishoz 45-en a pandémia alatt csatlakoztak. A cégnél megoldott a képzett IT-szakemberek utánpótlása, ez a műszaki egyetemmel kialakított jó kapcsolat mellett annak tudható be, hogy működésének sajátosságaként az egy-egy fejlesztést irányító szakember nemritkán a felépített portfóliócég technológiai igazgatójaként egyengeti tovább a műszaki ügyeket, nemzetközi hatáskörrel.

Emellett részesedést is kínál a Zoosh a felépített portfóliócégekből.

Bakos Balázs szerint az utóbbi egy olyan versenyelőny, amelyet a Magyarországon működő technológiai óriáscégek sem tudnak felkínálni a tehetséges szakembereknek.

Fotó: Zoosh

A vállalat a növekvő igények kiszolgálására tavaly irodát nyitott Londonban, így már három helyszínről dolgozik a Zoosh csaknem száz munkatársa. Az angolszász nyitás a fejlett piacokon való jelenlét mellett a cégcsoport bővülési stratégiájának következő lépcsőfoka volt. „Működésünket úgy építettük fel, hogy a technológiai központ Budapesten van, ám a marketing- és a salesfunkciót az angol irodába helyeztük át, és onnan irányítjuk” – mondta az ügyvezető. Hozzátette, három éven belül kívánják megháromszorozni a mostanra felépített tíz portfoliócég számát, és ötvenről kétszázötvenre szeretnék emelni a felhőalapú megoldásaik mennyiségét.

A Zoosh csoport a kiemelt ügyfelei számára termékfejlesztést is kínál. Magyarországi ügyfelei között megtalálható például a budapesti reptér, a Bonafarm csoport, a Mol csoport, és olyan szoftveróriások partnere, mint például az SAP vagy a Microsoft.