Az Nvidia egy ideje már az autonóm járművek világában is kamatoztatja számítástechnikai szakértelmét. Egy újonnan bejelentett platformmal az a céljuk, hogy javítsák az önvezető járművek városi közlekedésének biztonságát. A Drive Map nevű technológia 500 000 km úthálózat centiméteres pontosságú feltérképezését kínálja majd, lehetővé téve az önvezető járműveknek a könnyebb eligazodást.

Fotó: Hans Lucas via AFP

A GTC fejlesztői konferencián bejelentett Drive Map platform célja, hogy felgyorsítsa a harmadik és negyedik szintű autonóm járművek elterjedését azáltal, hogy biztonságosabbá teszi azok használatát. A környezetük részletesebb ismeretével az autonóm rendszerek, amelyek ezeket a járműveket irányítják, jobb döntéseket tudnak majd hozni, javítva a más járművekkel közlekedők és a gyalogosok biztonságát.

A platform az Nvidia által tavaly felvásárolt DeepMap nevű startup cég technológiáján alapul.

A vállalat az elmúlt hat évben rendkívül részletes térképeket fejlesztett autonóm járműveknek. Ezt a technológiát kifejezetten felmérésre kitalált járművekbe építik majd, és egy külön személygépjárműveknek készült, tömeges használatra szánt térképezőprogrammal fog együttműködni. Így az utakra vonatkozó kombinált adatokat felhőbe visszatáplálva felépülhet Észak-Amerika, Európa és Ázsia útjainak digitális térképe.

A Drive Map kamera-, radar- és LiDAR-rendszerekből fog felépülni: a járművet irányító mesterséges intelligencia a kamerarendszerre támaszkodhat az útburkolati jelek, közlekedési lámpák és táblák követéséhez, a radarrendszerre rossz fényviszonyok esetén lehet szükség, a LiDAR-rendszer (vagyis a lézer alapú távérzékelési rendszer) pedig a rendkívül részletes, 5 centiméteres felbontású kép megalkotásához kell.

Az Nvidia szerint a Drive Map 2024-ig 500 000 km útvonalat fog feltérképezni világszerte, és onnantól kezdve folyamatosan frissülni fog, hogy a szélesebb értelemben vett autonóm járműipar is használhassa.