Amerikában és Szaúd-Arábiában építene gyártóbázist az összecsukható konténereket fejlesztő és előállító Continest Technologies Zrt. A társaság 2021-ben megduplázta a 2020-as árbevételét, és 1,8 milliárd forinton zárta az évet

– mondta a VG-nek Kis-Márton Vidor, a cég alapító-vezérigazgatója és társtulajdonosa. Az árbevétel részben a piacbővülésnek köszönhetően nőtt, mert míg korábban az Egyesült Királyság volt a társaság legnagyobb megrendelője, és 2020-ban a szigetország Covid–19-es projektjei mentették meg a céget, 2021-ben már új megállapodásokat is kötött, többek között Norvégiával és Svédországgal. Emellett egyedi projektet is megvalósított a Közel-Keleten és Afrikában, Kelet-Ugandában egy 12 ágyas multifunkcionális mobil kórtermet gyártott a WHO-nak. 

A Continest márciusban átadott Székesfehérváron egy korszerű, orvosi konténerek gyártására specializálódott üzemcsarnokot, ennek köszönhetően az eddigi háromszorosára növelheti medikai üzletága, a Contimed termelését – mondta Kis-Márton Vidor. A beruházás 541 millió forintba került, ehhez a cég mintegy 433 millió vissza nem térítendő támogatást kapott a Széchenyi 2020 gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programból. 

Fotó: CONTINEST

A cég 2017-ben mutatkozott be összecsukható, multifunkcionális termékével a rendezvénypiacon. Első nagy ügyfele a Sziget Fesztivál egyik szolgáltatója volt, a nyári fesztiválokon Continest-konténerekben voltak a FestiPay feltöltőpontjai és irodái.

A koronavírus-járvány kitörésével azonban a Continestnek is újra kellett gondolnia stratégiáját, hiszen az ügyfelei közé tartoznak a legnagyobb koncert- és sportszervező cégek – mint a Live Nation, a FIFA és a Formula–1 –, a koncertek azonban elmaradtak, a labdarúgó-mérkőzéseket zárt kapuk mögött tartották meg. Miután emiatt sokan visszamondták konténerrendeléseiket, a társaság négy hónap alatt újratervezte a működését, ami annyira jól sikerült Kis-Márton Vidor szerint, hogy 2020-ban túl is teljesítették az éves tervet.

Ma már  az egészség- és a védelmi ipar is rendel a a Continest termékeiből. A társaság például tavaly összecsukható, mobil lőkonténert fejlesztett a Magyar Honvédségnek. A lőkonténert múlt év szeptemberében adtak át, a termékkel azóta Németországban, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten is bemutatkozott a cég. 

A konténerek a szabadalmaztatott, úgynevezett összecsukható zsanértechnológiával készülnek. Rendkívül biztonságosak, és ötször annyi vihető belőlük egy teherautón, mint a merev vázas változatból, így a szállításuk során fajlagosan 80 százalékkal kevesebb szén-dioxid kerül a levegőbe. A cég termékei egyelőre nem használhatók a szállítmányozásban, de hamarosan kínál a Continest összecsukható cargokonténert is.

A vezérigazgató válasza szerint az orosz–ukrán háború hatása annyiban érinti a céget, hogy a társasággal dolgozó németországi acélgyártó 80 százalékban Ukrajnából szerezte be az alapanyagot, de miután az ellátása leállt, más piac után nézett. Mivel az acéltermékek ára megháromszorozódott az elmúlt egy hónapban, a nyereségesség megtartása érdekében árat kellett emelni.

A Continest eddig 160 millió forint saját forrást költött kutatás-fejlesztése, és futó projektjei vannak a Honvédelmi Minisztériummal és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.

A társaság konténereket adott az ukrajnai háborús menekültek megsegítésére a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak, ezeket most Beregsurányban és Győrben használják. Romániába pedig a Katolikus Karitásznak és a Habitat for Humanitynek küldött konténereket.