A Diverzum nyerte meg az idei MVM Edison versenyt ötletfázis kategóriában, a startup megoldása egy olyan platform, amelyen keresztül kedvezményeket érhetnek el a diákok vásárlásaikkal. A 14 évnél idősebb diákoknak és hallgatóknak csupán egy ingyenes regisztrációra van szükségük ahhoz, hogy hozzáférjenek az átlagosan 20 százalékos kedvezményekhez. A startup ötletét az adta, hogy az alapítók külföldi tanulmányaik során nagyon sok diákkedvezménnyel tudtak élni, miközben tapasztalataik szerint itthon főként csak a mozi és a tömegközlekedés esetében vették hasznát a diákigazolványnak. 

A platformon nem meglévő diákkedvezményeket jelenítünk meg, hanem újakat hozunk be. 

Megkeressük azokat a márkákat és üzleteket, amelyeknek fontos célközönsége a Z generáció, és meggyőzzük őket, hogy segítsék a fiatalokat, akikből cserébe hűséges fogyasztói bázis alakulhat ki, és a tanulmányaik befejeztével már teljes árat fizetnek majd a termékekért vagy szolgáltatásokért” – mondta a VG-nek László Miklós, a Diverzum egyik alapítója. A divat, a kozmetikum, a táplálékkiegészítők és az ételrendelés képezi a fő csapásirányt, de próbálnak az FMCG és az élmények, szolgáltatások felé is elindulni. A kedvezmények csak online vásárlások esetében érvényesíthetők, tehát az ország minden szegletében elérhetők a diákok és hallgatók számára.

Fotó: MVM Edison

 

A Diverzum szolgáltatásaiért és használatáért a cégek jutalékot fizetnek a megvalósult vásárlások után. Jelenleg harminc céggel áll szerződésben a startup, és 25 ezer diák regisztrált már a platformon, akiket az alapítók elsősorban TikTokon és hírlevélen keresztül értek el. Tavaly novemberben léptek piacra pilotjelleggel, és idén márciusban indult élesben a szolgáltatás kezdőtőke nélkül. Eddig minden bevételt visszaforgattak az alapítók a startupba, most készülnek az első körös befektetésre: 

két angyalbefektetőt már megnyertek maguknak, akik mellé vélhetően egy intézményi befektető is társul, az MVM inkubátora, a Smart Future Lab. 

A befektetésből a termék további fejlesztését és az ehhez kapcsolódó piackutatást finanszírozzák majd az alapítók, és a csapat bővítését is tervezik, többek között fejlesztőt alkalmaznának. 

Legkésőbb jövőre szeretnénk pilotjelleggel külpiacra lépni az egyik régiós uniós országban, illetve fontos célunk, hogy az év végéig legalább nyolcezer diák vásároljon a platformunkon keresztül. Ezzel megszereznénk a piac 12 százalékát és a Z generáció online fogyasztásának a 70 százalékát

– mondta a VG-nek László Miklós.

Az MVM Edison idei nyertesei

Az MVM Edison startupversenyre összesen 186 pályázat érkezett az idén, közülük a szakmai zsűri tizenegy csapatot juttatott a döntőbe. Két, ötlet- és érett fázis szerinti kategóriában hirdettek nyerteseket. Az ötletfázisban a Diverzum nyert, a második az automatizált otthoni kertészetet megvalósító MikroKert, a harmadik pedig az okos-hulladékkezelésre ösztönző GreenMap csapata lett. Az érett fázisú fejlesztések között az első helyezett a városnézést új szintre emelő szabadulószoba-alkalmazás, a CityRoom, a második a fiatalok ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhelyét létrehozó RoboKaland, a harmadik az elektromos autóknak töltésasszisztencia-szolgáltatást biztosító Green Assistance csapata lett. A döntőben helyezést elérő csapatok esélyt kapnak a legfeljebb 50 millió forint értékű magvető elnyerésére is az MVM Smart Future Lab jóvoltából.