BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Diákoknak kedvez az idei MVM Edison verseny nyertese

Idén 186 pályázat közül választotta ki a szakmai zsűri a tizenegy döntős startupot, a Diverzum állhatott a dobogó legfelső fokára ötletfázis kategóriában.

A Diverzum nyerte meg az idei MVM Edison versenyt ötletfázis kategóriában, a startup megoldása egy olyan platform, amelyen keresztül kedvezményeket érhetnek el a diákok vásárlásaikkal. A 14 évnél idősebb diákoknak és hallgatóknak csupán egy ingyenes regisztrációra van szükségük ahhoz, hogy hozzáférjenek az átlagosan 20 százalékos kedvezményekhez. A startup ötletét az adta, hogy az alapítók külföldi tanulmányaik során nagyon sok diákkedvezménnyel tudtak élni, miközben tapasztalataik szerint itthon főként csak a mozi és a tömegközlekedés esetében vették hasznát a diákigazolványnak. 

A platformon nem meglévő diákkedvezményeket jelenítünk meg, hanem újakat hozunk be. 

Megkeressük azokat a márkákat és üzleteket, amelyeknek fontos célközönsége a Z generáció, és meggyőzzük őket, hogy segítsék a fiatalokat, akikből cserébe hűséges fogyasztói bázis alakulhat ki, és a tanulmányaik befejeztével már teljes árat fizetnek majd a termékekért vagy szolgáltatásokért” – mondta a VG-nek László Miklós, a Diverzum egyik alapítója. A divat, a kozmetikum, a táplálékkiegészítők és az ételrendelés képezi a fő csapásirányt, de próbálnak az FMCG és az élmények, szolgáltatások felé is elindulni. A kedvezmények csak online vásárlások esetében érvényesíthetők, tehát az ország minden szegletében elérhetők a diákok és hallgatók számára.

Fotó: MVM Edison

 

A Diverzum szolgáltatásaiért és használatáért a cégek jutalékot fizetnek a megvalósult vásárlások után. Jelenleg harminc céggel áll szerződésben a startup, és 25 ezer diák regisztrált már a platformon, akiket az alapítók elsősorban TikTokon és hírlevélen keresztül értek el. Tavaly novemberben léptek piacra pilotjelleggel, és idén márciusban indult élesben a szolgáltatás kezdőtőke nélkül. Eddig minden bevételt visszaforgattak az alapítók a startupba, most készülnek az első körös befektetésre: 

két angyalbefektetőt már megnyertek maguknak, akik mellé vélhetően egy intézményi befektető is társul, az MVM inkubátora, a Smart Future Lab. 

A befektetésből a termék további fejlesztését és az ehhez kapcsolódó piackutatást finanszírozzák majd az alapítók, és a csapat bővítését is tervezik, többek között fejlesztőt alkalmaznának. 

Legkésőbb jövőre szeretnénk pilotjelleggel külpiacra lépni az egyik régiós uniós országban, illetve fontos célunk, hogy az év végéig legalább nyolcezer diák vásároljon a platformunkon keresztül. Ezzel megszereznénk a piac 12 százalékát és a Z generáció online fogyasztásának a 70 százalékát

– mondta a VG-nek László Miklós.

Az MVM Edison idei nyertesei

Az MVM Edison startupversenyre összesen 186 pályázat érkezett az idén, közülük a szakmai zsűri tizenegy csapatot juttatott a döntőbe. Két, ötlet- és érett fázis szerinti kategóriában hirdettek nyerteseket. Az ötletfázisban a Diverzum nyert, a második az automatizált otthoni kertészetet megvalósító MikroKert, a harmadik pedig az okos-hulladékkezelésre ösztönző GreenMap csapata lett. Az érett fázisú fejlesztések között az első helyezett a városnézést új szintre emelő szabadulószoba-alkalmazás, a CityRoom, a második a fiatalok ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhelyét létrehozó RoboKaland, a harmadik az elektromos autóknak töltésasszisztencia-szolgáltatást biztosító Green Assistance csapata lett. A döntőben helyezést elérő csapatok esélyt kapnak a legfeljebb 50 millió forint értékű magvető befektetés elnyerésére is az MVM Smart Future Lab jóvoltából.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.