Egyre többen vannak Magyarországon, akiknek valamilyen ételérzékenységük van, illetve tudatosabban szeretnének étkezni. A SPAR az országos hálózatában több mint 1500-féle árucikket kínál számukra, valamint kiemelten kezeli az egészségtudatos életmód népszerűsítését is.

 

A SPAR egészséges életmódhoz kapcsolódó termékfejlesztéseit az idén Just Clear Fitness-Életmód Award díjjal jutalmazták, 

amelynek keretében az üzletlánc lett az Év egészségtudatos kereskedője 2022-ben.

A rangos díjat öt hazai sportszakmai szervezet támogatásával ítélte oda a zsűri. 

Mivel érdemelte ki az elismerést a SPAR?

Az áruházlánc a hazai piacra lépése óta kiemelt figyelmet fordít az egészséges életmód népszerűsítésére, a tudatos táplálkozás és a környezetünk megóvását célzó fogyasztói kultúra támogatására, illetve a mentes és speciális termékek fejlesztésére.

Így az évek alatt meghatározó szerepe lett a kiskereskedelem ezen szegmensében is.

A SPAR Magyarország több mint 1500-féle árucikket kínál országos hálózatában a tudatos vásárlók, illetve a különböző intoleranciával élők számára. Az életmód kategóriába tartozó termékeket, legyen szó 

  • glutén- és laktózmentes, 
  • vegán, 
  • tudatos vagy biotermékekről, 
  • sportos étrend-kiegészítőkről, 

külön polcokon kínálja és több marketingeszközzel támogatja a SPAR, ezzel is segítve a vásárlói döntést. 

Mennyien akarnak egészségtudatosan étkezni?

Az áruházlánc jó néhány kutatást, fogyasztói megkérdezést végzett a témában, ezek alapján elmondható, hogy 

több százezren vannak Magyarországon, akik személyesen vagy családilag érintettek, így orvosi javaslat alapján keresik ezeket a termékeket, 

De vannak, akik egyénileg döntöttek úgy, hogy valamilyen speciális diétát folytatnak. A hazai vásárlók leginkább a cukor- és szénhidrátcsökkentett árucikkeket keresik, ugyanakkor a laktóz- vagy gluténmentes, illetve vegán termékek iránt is egyre többen érdeklődnek.

Mekkora szeletet ad az egészségtudatos szegmens a teljes termékkörben?

A SPAR mintegy 200 beszállító termékeit forgalmazza az életmód kategóriában, döntő többségük Magyarországon működő vállalat. Az elmúlt 3 évben csaknem harmadával növekedett a kategória értékesítési volumene, 

jelenleg a teljes élelmiszer-forgalom 7 százaléka már ilyen speciális termék.

A SPAR elkötelezettségét az is jól mutatja, hogy a társadalmi szemléletformálás, az egészséges életmódra, sportolásra való ösztönzés keretében kiemelten támogatja a Budapest Maraton Fesztivált, illetve partnere a Smart Sport Expo és Fitness fesztiválnak. Emellett vásárlóit dietetikai tanácsadással és jó néhány egészségtudatos recepttel segíti honlapján, valamint az online közösségi térben.