A 100 vállalatot rangsoroló Best Global Brands globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 482,2 milliárd dollár, 18 százalékkal több a tavalyinál. 

A lista második helyén a Microsoft áll, márkaértéke 32 százalékkal, 278,3 milliárd dollárra nőtt, míg a harmadik helyezett Amazon márkaértéke 10 százalékkal, 274,8 milliárd dollárra emelkedett.

A negyedik a Google, amelynek értéke 28 százalékkal, 251,75 milliárd dollárra emelkedett, az ötödik pedig a Samsung 77,7 milliárd dollárral, 17 százalékos növekedéssel.

A hatodik helyezett Toyota 10 százalékos márkaérték-növekedéssel 59,8 milliárd dollárt ér, a hetedik a Coca-Cola, amelynek a márkaértéke tavalyhoz hasonlóan idén is 57,5 milliárd dollár. A listán a nyolcadik a Mercedes-Benz 10 százalékos értéknövekedéssel és 56,1 milliárd dollárral, a kilencedik a Disney 14 százalékot növekvő, 50,3 milliárd dolláros márkaértékkel. A tízes listát a Nike zárja, amelynek a márkaértéke 18 százalékkal, 50,3 milliárd dollárra emelkedett.

Daily Life In New York City
Fotó: Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP

A McDonald’s kiesett a top 10-ből, márkaértéke 6 százalékkal, 48,65 milliárd dollárra nőtt. Ezzel egy időben a Nike először került be a legjobb tíz közé. A top 100 márka összértékének 53 százalékát adta a lista első tíz helyezettje. A top 100 márka összértéke 3088 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 2667 milliárd dollárról, azaz 16 százalékkal emelkedett, az Interbrand-mutató először haladta meg a 3 ezermilliárd dollárt.

A legnagyobb értéknövekedést a Microsoft, a Tesla és a Chanel márka érte el, mindegyik 32 százalékkal drágult. A top 100 idén három résztvevővel bővült: az (54. hely), a Red Bull (64. hely) és a Xiaomi (84. hely) került be, ugyanakkor az Uber, a Zoom és a John Deere lekerült a listáról.

A rangsor első közzétételekor, 2001-ben a top 100 márka összértéke 988 milliárd dollár volt, az összeg azóta mintegy háromszorosára nőtt.