Az idén elkezdi partnerfranchise-hálózatának kiépítését a Pizza Hut Magyarországon: az alkalmi gyorsétteremlánc több éttermet nyitna országszerte, amihez már keresik a partnereket – áll a cég közleményében. A hálózat fejlesztését első körben az 50 ezer lakos feletti városokban tervezik, minden helyszínt egyenként mérlegelnek és felmérik a benne rejlő lehetőségeket. (Magyarországon a vármegyeszékhelyek és vármegyei városok szinte mind az 50 ezer feletti, illetve ahhoz közeli kategóriába tartoznak.)

Budapest 2006A Bp. Honvéd új többségi tulajdonosának George F. Hemingwaynek nevével fémjelzett, The Hemingway Group (THG) érdekeltségébe tartozó éttermek
Fotó: Meggyesi Bálint / Nemzeti Sport

Franciaország és Lengyelország után a cseh, a szlovák és a magyar piac következik: az AmRest, Európa vezető többmárkás étterem-üzemeltetője jelenleg 26 vendéglátóhelyet működtet az ország határain belül. Kozák Miklós, a Pizza Hut magyarországi igazgatója elárulta, hogy hazánkban a lehetőség iránt érdeklődők száma meghaladta az ezzel kapcsolatos várakozásaikat.

A cél, hogy az étterem, amit megnyitunk, hosszú távon profitabilis legyen. Emiatt minden franchise-partnerünknél ugyanazt a jóváhagyási folyamatot követjük, amibe beletartozik a pénzügyi terv elkészítése is. Csak olyan helyeken leszünk jelen, amiben hiszünk és amiben látjuk a jövőt

– jelentette ki. Hozzátette: aki a csatlakozást fontolgatja, számításba veheti, hogy a felépített rendszer átadása mellett biztosítják számára a szükséges képzéseket is. Kozák Miklós szerint a cég stabil lábakon áll, és az egész vendéglátóipart megrengető koronavírus-járványból is erősebben tudott kijönni.

„Minden étteremből elindítottuk a házhoz szállítást, bővítettük a termékportfóliónkat, a vendégeik igényeire optimalizált ajánlatokat és érintkezésmentes kiszállítást vezettünk be”– mondta Buka Péter, a Pizza Hut franchise-menedzsere, aki arról is beszélt, hogy

a többi országhoz képest Magyarországon rendkívül erős a konkurencia, több mint 500 független pizzéria működik.

„Klasszikus amerikai pizzánk vastag tésztájú, ezáltal olyan különleges termék, amit máshol nem lehet kapni Magyarországon. Minősített beszállítóink minősített alapanyagait a legszigorúbb sztenderdek szerint használjuk fel, miközben odafigyelünk az innovációra is. A hazai piacra mi hoztuk be a sajttal töltött pizzaszélt, amit a visszajelzések alapján imádnak a vendégek” – mutatott rá.

Nem adják fel a fogyatékossággal élők foglalkoztatását

Alig több mint tíz év alatt 18-ról 40 százalékra nőtt a megváltozott munkaképességűek körében a védett vagy nyílt munkaerőpiacon foglalkoztatottak aránya.

A gyorsétterem-hálózatok közül nem csak a Pizza Hut lát terjeszkedési lehetőségeket a magyar piacon.

Sorra nyitja éttermeit a hazai McDonald’s

Már nyolc McDonald’s étterem nyílt az idén Magyarországon, hét másik vidéki helyszínen pedig zajlik az építkezés. A nagyszabású beruházási program közepette az alapanyag- és energiaárak emelkedésével is szembe kell néznie az év első felében emelkedő árbevételt produkáló üzemeltetőnek, amely részletes helyzetképet adott a VG megkeresésére a hazai McDonald’sok fejlesztéséről.