A Wizz Airt a legrosszabb rövid távú légitársaságának választották a brit utasok. A magyarországi székhelyű diszkont-légitársaság ötből egy csillagot kapott a beszállási élmény, az utastérkörnyezet és az üléskényelem alapján. A fapados légitársaság ülésmagassága alig több, mint 71 centiméter, mintegy 5 centiméterrel kisebb, mint a rivális Ryanairnél – számolt be a Bloomberg.

Canceled All Flights To And From UK In Bulgaria
Wizz Air plane is seen at Varna Airport on April 16, 2020. In line with the National Operational Headquarters’ measures for the prevention of COVID-19 in Bulgaria, effective today, the Civil Aviation Administration of Bulgaria canceled all flights to-from the United Kingdom and Northern Ireland until the end of the declared State of Emergency in the country. For the last couple of weeks, Fraport’s Airport in Varna, Bulgaria only operated scheduled domestic passenger flights. The first international flight was supposed to depart from Varna Airport at 10:30am on April 16, 2020 – destination London Luton. One of the reasons for the renewal of flights was to transport Bulgarian workers to England – most of them were about to commence work in the area of Agriculture. However, the National Operational Headquarters decided the risk of renewing flights as too big, fearing people coming back from England, one of the hottest points of COVID-19 prevalence, many times exceeding that of Bulgaria, Varna, Bulgaria on April 16, 2020 (Photo by Hristo Rusev/NurPhoto) (Photo by Hristo Rusev / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Hristo Rusev

A fennmaradó kategóriák egyikében sem kapott két csillagnál többet, beleértve az ár-érték arányt és a tisztaságot is. A Wizz Air nyolc brit repülőtérről üzemeltet rövid távú járatokat, köztük Birminghamről, Edinburgh-ról, Gatwickről és Lutonról. 

A légitársaság összesített, 48 százalékos ügyfélpontszáma a rangsor legvégére helyezte, a Ryanair (52 százalék), az Eurowings (53 százalék) és a British Airways (56 százalék) mögött.

Decemberben a brit Polgári Légiközlekedési Hatóság közölte, hogy „jelentős aggályai vannak” a Wizz Air „elfogadhatatlan” magatartása miatt, mivel az utasok sokkal nagyobb valószínűséggel tettek eszkalált panaszokat, mint más légitársaságoknál. A szabályozó hatóság azt is megállapította, hogy a légitársaság késleltette a tartozás kifizetését az utasoknak.

A Wizz Air szóvivője elmondta, hogy cégénél mindent megtesznek annak érdekében, hogy az utasok időben és minimális késéssel érjenek el úti céljukhoz. „A Wizz Air vadonatúj, korszerű, 4,6 éves átlagéletkorú Airbus repülőgépekből álló flottát üzemeltet, amely kényelmet, helyet és modern belső teret kínál az utasoknak” – tette hozzá.

A British Airways szóvivője így nyilatkozott: „Úgy érezzük, hogy ez a kis felmérés, amelyet a globális légi közlekedés egyik legnehezebb időszakában végeztek, nem tükrözi pontosan azon ügyfelek tízmillióinak véleményét, akik úgy döntöttek, hogy velünk repülnek.” A Ryanair és a Eurowings nem reagált a felmérésre. 

A Wizz Airt vizsgálja a GVH

A versenyhivatal szerint a vállalkozás megtévesztheti a fogyasztókat, de az eljárás megindítása nem jelenti automatikusan azt, hogy a légitársaság gyakorlata jogsértő.