A Disney nagy bejelentést tett: a következő tíz évben bővítik parkok befektetéseit, megduplázzák a tőkekiadásokat. A tervek szerint több pénzt fektetnének be a parkokba, a különböző franchise-okból létrehozott úgynevezett élményekbe (Experience) és nem utolsósorban a forgalomba hozott termékekbe. A saját oldalukon tett bejelentés szerint ez nagyjából egy 60 milliárd dolláros beruházás lesz, amelyben fejlesztik a hazai és külföldi parkok és tematikus tengeri utazások befogadó- és termelőképességét is.

Disneyland Hong Kong re-opens as Covid 19 pandemic rules ease in 2023, Hong Kong, China.
Disneyland Hong Kong re-opens as Covid 19 pandemic rules ease in 2023, Hong Kong, China. (Photo by: Bob Henry/UCG/Universal Images Group via Getty Images)
Fotó: Getty Images

A Disney vezető tisztségviselői, köztük a jelenlegi vezérigazgató Bob Iger, valamint a cég parkokért, élményekért és termékekért felelős igazgatója, Josh D’Amaro közösen leültek tárgyalni Wall Street-i analitikusokkal egy befektetési csúcstalálkozón, amelyen a parkok által nyújtott élményprogramokat elemezték. Megállapították, hogy az élményekre fókuszáló taktikájuk pénzügyileg jövedelmező volt, úgyhogy érdemes tovább folytatni ezt a taktikát.

Hihetetlen figyelmességgel kezeljük a vállalat pénzügyi hátterét, a növekedés folytatásának szükségességét, valamint megfontolt befektetések szükségességét, hogy növeljük a befektetett tőke megtérülését, és hogy fenntartsuk az egyensúlyt, többféle ok miatt. A vállalat képes elnyelni ezeket a költségeket, és folytatni tudja a növekedést, és kiterjedten megvizsgáljuk, hogyan térítjük meg az értéket és a tőkét részvényeseinknek

– nyilatkozott a vezérigazgató.

Josh D’Amaro elmondta, hogy van egy ambiciózus növekedés történetük, amelyet a múltbéli eredmények támasztanak alá, és egy merész elképzelésük a Parkok üzleti jövőjéről. 

Jelenleg a Disney rendelkezik a legnagyobb összterülettel a vidámparkiparban, tizenkét parkja van hat különálló területen.

A Disney tengeri utazásai manapság 92 kikötőt érintenek mintegy negyven országban, a cég által árusított különböző termékek pedig a világ minden pontján kaphatók.

A Disney talán még időben állt elő ezzel a korántsem meglepő pénzügyi befektetéssel, ugyanis a közelmúltban saját részvényesei perelték be a céget, mert állításuk szerint a vezetők – külön megnevezve a volt vezérigazgatót, Bob Chapeket – tudatosan félrevezették a felhasználókat a Disney+ jelenlegi helyzetével kapcsolatban, azt állítva, hogy előre eltervezett megtévesztéssel akarják palástolni a streamingszolgáltatás pénzügyi veszteségeit.