A Meta Platform a következő hónapokban szigorú ellenőrző rendszerekkel és megjelöléssel fogja nyomon követni más nagyvállalatok mesterséges intelligenciával (MI) készített digitális képtartalmait, tájékoztatva a felhasználókat azok eredetéről – közölte Nick Clegg, a Meta globális ügyekért felelős elnöke kedden blogbejegyzésében.

Menlo,Park,,Ca,,Usa,-,Apr,30,,2022:,The,Meta
A Meta saját platformjain szigorú ellenőrzés alá kerül az MI.
Fotó: Shutterstock

Az ilyen képeket láthatatlan digitális forrásjelölésekkel, majd pedig címkékkel látják el, ezzel is felhívva a felhasználók figyelmét arra, hogy az előttük álló képet mesterséges intelligencia készítette. A cég közlése szerint az intézkedés nem új keletű, saját közösségi oldalain – Facebook, Instagram és Threads – az általuk mesterséges intelligenciával előállított tartalmakra már alkalmazzák a szóban forgó eljárást és a címkézést.

A következő hónapokban az OpenAI, a Microsoft, az Adobe, a Midjourney, a Shutterstock és a Google-t birtokló Alphabet vállalatok képtartalmait vonjuk vizsgálat alá, amíg ezek a cégek nem kezdik el maguk is megjelölni a termékeiket

– nyilatkozta Clegg. A hang- és videótartalmaknál az azokra vonatkozó eljárások bonyolultabbak, és még fejlesztés alatt állnak, de szerinte hamarosan ezek is be lesznek vezetve.

A Meta felhasználóinak hamarosan kötelező lesz címkézniük a saját maguk által módosított hang- és videófájlokat. Ha valaki nem működik együtt, büntetésre számíthat. Az MI által írt szövegek címkézésére szolgáló működőképes mechanizmus azonban nem áll a vállalatok rendelkezésére, az adatbázisok „fertőzöttsége” miatt.

„Miután a közeljövőben egyre több szintetikus és hibrid tartalom lesz megosztva az interneten, a törlésekkel szemben sokkal inkább a címkézést kellene előnyben részesíteni” – vetette fel az elnök. Szerinte a mesterséges intelligencia pozitív hatással lesz az internetes tartalomgyártásra, ám ennek tisztán tartásához szigorú korlátozásokat kell bevezetniük a technológiai óriásoknak.

Ilyen még nem volt: osztalékot fizet a Meta, a Facebook anyavállalata

A tech cégek most karcsúk és jövedelmezők, mert a pandémia után munkahelyeket számoltak fel és csökkentették a költségeket.