Ahogy az várható volt, alig másfél hónapos tortúra végén a kínai hatóságok simán meghosszabbították a Contemporary Amperex Technology Co., ismertebb nevén a CATL legnagyobb kínai lítiumbányájának és -feldolgozójának működési engedélyét, miután a megkövetelt felfrissített és részletes készletadat-elemzést elfogadhatónak találták.
Gyanús volt, hogy a hatósági engedély lejárta miatt az augusztus 10-én történt kényszerű leállás, illetve a piaci túlkínálat, az árak korábbi szabadesése között szerves összefüggés mutatható ki, ugyanis az a forgatókönyv valósult meg, amely az akkumulátorgyártáshoz nélkülözhetetlen
vetítette előre. Vagyis inkább egy pekingi piacszabályozási problémáról lehetett szó, ami az akkumulátorok árának, s ezen keresztül az elektromos autók árának emelkedéséhez vezethetett volna, de nem így lett.
A készletadatok kiértékelése után a CATL Csiangszi tartományban lévő Jicsun bányatelepe számára a bányászati engedély megszerzése és a termelés újraindítása immár formalitásnak számít a kínai szaksajtó szerint.
Kevés szó esett róla, de egy kisebb akkumulátorgyártó, a Gotion is rendelkezik bányászati joggal az Ázsia lítiumfővárosaként is emlegetett Jicsunban, s a tőle bekért készletelemzés is pozitív elbírálást kapott. A Gotionnak ugyanakkor nem járt le az engedélye, így annak birtokában folytathatta a lítium-karbonát bányászatát.
A jicsuni CATL bánya jelentőségét jól jelzi, hogy az – ausztrál becslések szerint – az idei évre tervezett 46 ezer tonnás lítium-karbonát termelésével egymaga a globális igények 3 százalékát elégítené ki. A világpiaci lítium-karbonát jegyzés is megnyugodott, a megrendelőknek nem kell alapanyaghiányra számítaniuk, noha a termelés ismételt felfutását csak novemberre ígéri a Debrecenben óriásgyárat építő CATL.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.