Több mint triplájára nőtt a Goodwill Pharma nettó nyeresége az első fél évben, az előző év azonos időszakában elért 1,36 milliárd forintról ugyanis idén 4,63 milliárd forintra emelkedett – derül ki BÉT Standard kategóriájában jegyzett gyógyszeripari vállalat gyorsjelentéséből.
Igaz, ebből a profitból a részvényeseknek kiosztható adózás utáni eredmény csupán 2,54 milliárd forintot tesz ki, ám az is bő 2,5-szeresére nőtt a 958 millió forintos bázishoz mérten. Az egy részvényre jutó korrigált nettó nyereség (EPS) pedig 8,93 forintról 23,7 forintra gyarapodott.
A cég viszonylag új még a tőkepiacon, hiszen csak idén áprilisban került át a Standard kategóriába, miután két évet a BÉT Xtend-piacán töltött el, ám figyelemre méltó, hogy a szegedi központú csoport már 28 éve tevékenykedik a magyar gyógyszeriparban.
A Goodwill Pharma magyar gyógyszeripari vállalkozásként indult, majd megjelent a kelet-közép-európai országok piacán is. Fő tevékenységei közé tartozik az étrend-kiegészítők fejlesztése, gyártása, gyógyszergyártás, gyógyszer-törzskönyvezés, logisztika és disztribúció, teljes körű gyógyszermarketing és az orvosi gyógyszerismertetés is.
A cég a június végén lezárt fél évben fejezte be a közel ötmilliárd forintos Magyar Multi Programját is, amely révén háromszorosára növelte logisztikai kapacitásait, létrehozta modern K+F és gyártólaborát, és elindította egy új gyógyszerüzem működését is.
Emellett átadták Szeged egyik legmodernebb irodaházát, ezzel hosszú távra biztosítva a cég működésének és további bővülésének feltételeit.
Eközben a Goodwill Pharma a nemzetközi jelenlétét is erősítette, belépett Grúzia és Mongólia piacára, a lengyel piacon bővítette jelenlétét, Ausztriában pedig saját leányvállalattal indult el.
Magyarországon exkluzív forgalmazási jogot szerzett a kínai Techdow bioszimiláris INHIXA injekciójára, amellyel új terápiás területen vetette meg a lábát, míg legnagyobb exportpiacán, Szerbiában a német Stada csoporttal állapodott meg a Fortacell termékcsalád 6 balkáni országra vonatkozó forgalmazási jogának értékesítésére.
A csoport hangsúlyos kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.
A tárgyidőszakban a csoport konszolidált nettó árbevétele 39,3 százalékkal nőtt, amely két ellentétes hatás eredője, ugyanis
Az EU-régió árbevétele főként a svájci Novartis hazai szemészeti portfóliójának átvétele miatt ugrott meg. Ennek a portfóliónak ugyanakkor lényegesen alacsonyabb az eredménytartalma, mint a csoport saját termékeié.
Az egyéb működési bevételek 4,3 milliárd forintos növekedését a csoport szerb leányvállalata és a német Stada csoport között létrejött – már említett – ügylet okozta a Goodwill Pharma által fejlesztett Fortacell termékcsalád nyugat-balkáni forgalmazási jogának értékesítéséről,
amely 10,5 millió eurós egyszeri bevételt hozott a csoportnak.
A cég részvényeivel azonban utoljára márciusban kereskedtek, azaz mióta átkerült a Standard kategóriába egyáltalán nem kötöttek rá ügyletet. Akkor egyébként 190 forinton cseréltek gazdát a papírok.
Az összes részvény túlnyomó többsége az alapító házaspár tulajdonában áll, a közkézhányad mindössze 6,45 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.