Az Európai Bizottság újra a Google és a Meta körmére néz: arra kérték a cégeket, hogy szolgáltassanak további információkat egy titkos reklámpartnerségről, amely megszegte a keresőóriás saját szabályait arra vonatkozóan, hogyan kell kezelni a kiskorúakat az online térben. Ez felveti annak a lehetőségét, hogy hivatalos vizsgálat induljon a Google (és talán a Meta) ellen. Az Európai Bizottság tisztviselői egy sor olyan hirdetési kampányt vizsgálnak, amelyek az Instagramot népszerűsítették tinédzserek körében a YouTube-on.
Októberben a bizottság szabályozói utasították az Alphabet jogi képviselőit, hogy vizsgálják át és gyűjtsék össze a kampányokkal kapcsolatos adatokat, prezentációkat, belső üzenetváltásokat és e-maileket – írja a Financial Times. Ezek az anyagok a Google saját belső vizsgálatából származnak: az információkat bemutatták a brüsszeli tisztviselőknek, akik mérlegelik a lehetséges lépéseket, miközben még több információt kérnek be.
Az már bebizonyosodott, hogy a reklámkampányban a Google munkatársai segítettek a Metának kijátszani a vállalat irányelveit, amelyek az online hirdetések kiskorúak felé irányítását szabályozzák.
A Google tiltja a hirdetések személyre szabását tinédzserek számára, az Instagram YouTube-on futó kampánya viszont szándékosan olyan felhasználói csoportokat célzott meg, amelyeket a rendszer „ismeretlenként” címkézett. A Google munkatársai elmondták a Metának, hogy belső adatok szerint ez a csoport túlnyomórészt 18 év alattiakat tartalmaz, és így megkerülhető a közönségvédelmi mechanizmus.
A Google azóta virtuális tájékoztatókat tartott reklámosztályának, ismételve vállalati szabályzatait, és kötelezve munkatársait, hogy erősítsék meg, megértették és elfogadják felelősségüket – állítják a források. Emellett megtiltották, hogy demográfiai célzás alapján kizárólag az „ismeretlen” csoportot célozzák, az életkori célzás legfiatalabb opciója pedig a 18–24 évesekre korlátozódik.
A tizenévesek védelmére szolgáló biztosítékaink – például a hirdetések személyre szabásának tilalma – iparági szinten vezetők, és továbbra is működnek
– nyilatkozta a Google. Állításuk szerint frissített belső képzéseket tartottak, hogy értékesítési csapataink tisztában legyenek irányelveikkel és technikai védelmeikkel. A Google óvatosabb lett a Metával való üzleti együttműködésben, különösen a fiatalabb felhasználókat célzó közösségi médiaalkalmazásokat népszerűsítő kampányok esetében. Ennek ellenére a Meta olyan nagy hirdető, hogy továbbra is több kampányon dolgoznak együtt az Instagram és a Facebook népszerűsítésére különböző platformokon, például a YouTube-on.
A Google eleve nincsen könnyű helyzetben, mivel az amerikai igazságügyi minisztérium nemrég javasolta a vállalat feldarabolását Amit Mehta bírónak, aki augusztusban megállapította, hogy a Google monopóliumot működtet az online keresések terén, és azóta mérlegeli, milyen intézkedéseket vagy büntetéseket szabjon ki.
Mehta bíró augusztusi ítéletében azt mondta, hogy az alapértelmezett keresőmotor „rendkívül értékes terület” a Google számára. „Még ha egy új szereplő minőség szempontjából képes lenne is versenyezni az alapértelmezett pozícióért egy megállapodás lejárta után, csak akkor tudna versenyezni, ha hajlandó lenne partnereinek akár több milliárd dollárnyi bevételmegosztást fizetni” – írta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.