BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Úgy tűnik, az Xbox már nem sokáig tud megélni Game Passből

Egy elemzés szerint a játékosok egyre kevesebb Game Pass-szolgáltatásra vágynak. Ez pedig az Xbox számára igen rossz hír, aminek lényegében ez a fő profilja.

A videójáték-előfizetési szolgáltatások néhány évvel ezelőtt még olyan biztos dolognak tűntek, hogy nehéz nem együttérezni azokkal a cégekkel, melyek hatalmas összegeket fektettek beléjük. A Sony rendelkezik a PS Plusszal, de az inkább kiegészíti a meglévő rendszert, nem pedig helyettesíti. A nagyszabású befektetésekről szólva: a Macquarie Science and Technology Fund nevű technológiai gazdasági elemzőcég, amelynek anyagi érdeke fűződik ahhoz, hogy helyesen mérje fel az iparági trendeket, azt állítja „a játékpiac többsége valójában nem vágyik több Game Passre”. Ez pedig az Xbox számára igen rossz hír.

Úgy tűnik, az Xbox már nem sokáig tud megélni Game Pass-ből
Úgy tűnik, az Xbox már nem sokáig tud megélni Game Passből / Fotó: DPA Picture-Alliance via AFP

A portfóliókezelő Gus Zinn érdekes részleteket osztott meg az üzleti modellről, amelyet a Sony fő riválisa, a Microsoft Xbox Game Studios híresen átvett. Ez a részleg egyre inkább arra pozicionálja magát, hogy az iparág legnagyobb kiadójává váljon, feltéve, hogy képes lesz masszív, fenntartható számú előfizetőt szerezni. 

Számos vezető játékstúdió már ellenállt a Microsoft ajánlatának, inkább a hagyományos piacon való megjelenést választva.

Az iparág kicsi, így ha egy nagy AAA fejlesztőcsapat kezdetben nemet mond, az álláspontjuk az idő múlásával és az új adatok alapján egyre valószínűtlenebb, hogy megváltozzon. Ráadásul, mielőtt a Call of Duty kiadójának, az Activisionnek a hatalmas felvásárlását lezárta volna, a Microsoft arra számított, hogy 2030-ra több mint 100 millió Game Pass-előfizetője lesz. Feltehetően ez az a szám, amelyet el kell érni ahhoz, hogy a hatalmas befektetés megérje – nemcsak anyagi és időbeli szempontból, hanem amiatt is, hogy tudatosítsák a közönségben, hogy mennyit ér egy játék, ami szintén költséges.

A Microsoftnak az elkövetkező öt évben meg kellene tripláznia előfizetői bázisát, de még ha nagyvonalúan számolunk is, ez rendkívül valószínűtlennek tűnik. Másként fogalmazva az előfizetői bázis : évi 40 százalékos növekedését kellene elérniük öt egymást követő éven át, hibátlanul – ez olyan gyors növekedési ütem, amelyet a Covid 2020-as kezdeti szakasza óta nem tapasztaltak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.