Váratlanul óriási bukásról jelentett csütörtökön a francia L’Oréal kozmetikai csoport, amely a világjárvány tetőzése óta a leglassabb negyedéves növekedésről számolt be, messze elmaradva a várakozásoktól, miután a kínai piacon, amelyhez a vállalat nagy reményeket fűzött, tovább zuhant a kereslet.
A jelentés egy kihívásokkal teli évet zár, amelynek során a kínai gazdaság nem tudott lendületet venni , az Egyesült Államokban pedig az infláció csökkentette a bőrápoló és sminktermékek iránti keresletet a vállalat két legnagyobb piacán.
A negyedik negyedévi 2,5 százalékos forgalomnövekedés lassulást jelentett a harmadik negyedévi 3,4 százalékos növekedéshez képest, ez pedig 2020 óta a legrosszabb eredmény.
A Maybelline szempillaspiráltól a Lancome arckrémig terjedő márkák tulajdonosa közölte, hogy a december végéig tartó három hónapban az értékesítés 11,08 milliárd euró volt, a 2,5 százalékos növekedés pedig messze elmaradt az LSEG által összeállított piaci konszenzus szerinti 4,4 százaléktól.
A vállalat még októberben is azt mondta, hogy a negyedik negyedévi forgalomnövekedés az előző negyedévihez hasonló lesz.
„Arra számítunk, hogy a részvények holnap negatívan reagálnak, és a kommentárokat óvatosnak nevezzük mind a láthatósággal, mind a növekedés helyreállításának ütemével kapcsolatban” – mondták a Jefferies elemzői.
A párizsi székhelyű kozmetikai óriás problémái tavaly kezdődtek el, amikor jókora piaci részesedést vesztett Kínában a hazai riválisokkal, például a Proyával szemben, miközben a fejlettebb piacokon olyan vállalatok termékeivel kell versenyeznie, mint a CeraVe és más „környezettudatos” kozmetikai cégek.
A negyedik negyedévben Észak-Amerikában mindössze 1,4 százalékkal nőttek az eladások, ami jóval kevesebb, mint a harmadik negyedévben jelentett 5,2 százalék, és elmaradt az elemzői várakozásoktól. Eközben Ázsiában a bevételek 3,4 százalékkal csökkentek, ami relatív javulás az előző időszak 6,5 százalékos esése után.
L’Oréal-pánik: Kínában szenved, Európában virágzik a francia kozmetikai cég
Féléves mélységbe zuhant a L’Oréal árfolyama, miután kiderült, hogy a harmadik negyedéves ázsiai piaci bevétele jóval alulmaradt a várakozásokhoz képest. A L’Oréal Magyarországon is számos szépségmárkát forgalmaz, és Európában és Amerikában jól megy neki – de ez ma már nem elég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.