BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

L’Oréal-pánik: Kínában szenved, Európában virágzik a francia kozmetikai cég

Féléves mélységbe zuhant a L’Oréal árfolyama, miután kiderült, hogy a harmadik negyedéves ázsiai piaci bevétele jelentősen alulmaradt a várakozásokhoz képest. A L’Oréal Magyarországon is számos szépségmárkát forgalmaz, és Európában és Amerikában jól megy neki – de ez ma már nem elég.

Eladásokba fogtak a befektetők, miután a L’Oréal közzétette jelentését a harmadik negyedéves eredményeiről csütörtökön késő este. A L’Oréal Magyarországon 1994 óta van jelen, több mint 20 nemzetközi szépségmárkát forgalmaz, többek között a L'Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, Vichy, Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kérastase és Matrix márkákat.

LOréal company recently opened a dramatic new office in a former aircraft manufacturing plant in El Segundo
A L’Oréal ázsiai forgalma jelentősen alulmaradt a várthoz képest.
Fotó: Getty Images

A francia kozmetikai cég luxustermékekere szakosodott üzletágában csupán 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés a jelentés szerint, miközben az elemzők 12,2 százalék emelkedést vártak. 

Az eladásokat a vállalat ázsiai üzletága húzta le. A francia cég

észak-ázsiai értékesítése 4,8 százalékkal csökkent a jelzett időszakban, ami jóval elmaradt a 14,4 százalékos növekedésre vonatkozó várakozásoktól.

Luxusipar, kozmetika: Peking közbelépett

Elemzők szerint az ok a kínai kormány döntésében keresendő. Az ázsiai rezsim szigorúbban ellenőrzi azokat a kereskedőket, akik külföldön alacsonyabb áron vásárolnak termékeket, hogy aztán azokat Kínában kedvezményesen értékesítsék.

Habár az elemzők számítottak arra, hogy a térségben gyenge lesz a forgalom, a visszaesés mértéke meglepte őket.

Az LVMH luxusipari óriáscég parfüm- és kozmetikai üzletága is kisebb forgalmat bonyolított le a vártnál, de a L'Oréal gyászos teljesítménye hatalmas meglepetést okozott a részvényeseknek – mutattak rá a Jefferies elemzői a Reutersnek.

A részvények március óta a legalacsonyabb szintre estek a bejelentés után. Az árfolyam 3,3 százalékos csökkenéssel nyitott, utána némileg visszakapaszkodott.

A L'Oreal árfolyama 1 év
 

Kínával ellentétben az európai és az amerikai piacon növekedtek a szépségipari cég eladásai, így a vállalat 11,1 százalékos organikus forgalomnövekedése összességében megfelelt az előrejelzéseknek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.