Eladásokba fogtak a befektetők, miután a L’Oréal közzétette jelentését a harmadik negyedéves eredményeiről csütörtökön késő este. A L’Oréal Magyarországon 1994 óta van jelen, több mint 20 nemzetközi szépségmárkát forgalmaz, többek között a L'Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, Vichy, Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kérastase és Matrix márkákat.
A francia kozmetikai cég luxustermékekere szakosodott üzletágában csupán 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés a jelentés szerint, miközben az elemzők 12,2 százalék emelkedést vártak.
Az eladásokat a vállalat ázsiai üzletága húzta le. A francia cég
észak-ázsiai értékesítése 4,8 százalékkal csökkent a jelzett időszakban, ami jóval elmaradt a 14,4 százalékos növekedésre vonatkozó várakozásoktól.
Luxusipar, kozmetika: Peking közbelépett
Elemzők szerint az ok a kínai kormány döntésében keresendő. Az ázsiai rezsim szigorúbban ellenőrzi azokat a kereskedőket, akik külföldön alacsonyabb áron vásárolnak termékeket, hogy aztán azokat Kínában kedvezményesen értékesítsék.
Habár az elemzők számítottak arra, hogy a térségben gyenge lesz a forgalom, a visszaesés mértéke meglepte őket.
Az LVMH luxusipari óriáscég parfüm- és kozmetikai üzletága is kisebb forgalmat bonyolított le a vártnál, de a L'Oréal gyászos teljesítménye hatalmas meglepetést okozott a részvényeseknek – mutattak rá a Jefferies elemzői a Reutersnek.
A részvények március óta a legalacsonyabb szintre estek a bejelentés után. Az árfolyam 3,3 százalékos csökkenéssel nyitott, utána némileg visszakapaszkodott.
Kínával ellentétben az európai és az amerikai piacon növekedtek a szépségipari cég eladásai, így a vállalat 11,1 százalékos organikus forgalomnövekedése összességében megfelelt az előrejelzéseknek.