Eladásokba fogtak a befektetők, miután a L’Oréal közzétette jelentését a harmadik negyedéves eredményeiről csütörtökön késő este. A L’Oréal Magyarországon 1994 óta van jelen, több mint 20 nemzetközi szépségmárkát forgalmaz, többek között a L'Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, Vichy, Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kérastase és Matrix márkákat.

LOréal company recently opened a dramatic new office in a former aircraft manufacturing plant in El Segundo
A L’Oréal ázsiai forgalma jelentősen alulmaradt a várthoz képest.
Fotó: Getty Images

A francia kozmetikai cég luxustermékekere szakosodott üzletágában csupán 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés a jelentés szerint, miközben az elemzők 12,2 százalék emelkedést vártak. 

Az eladásokat a vállalat ázsiai üzletága húzta le. A francia cég

észak-ázsiai értékesítése 4,8 százalékkal csökkent a jelzett időszakban, ami jóval elmaradt a 14,4 százalékos növekedésre vonatkozó várakozásoktól.

Luxusipar, kozmetika: Peking közbelépett

Elemzők szerint az ok a kínai kormány döntésében keresendő. Az ázsiai rezsim szigorúbban ellenőrzi azokat a kereskedőket, akik külföldön alacsonyabb áron vásárolnak termékeket, hogy aztán azokat Kínában kedvezményesen értékesítsék.

Habár az elemzők számítottak arra, hogy a térségben gyenge lesz a forgalom, a visszaesés mértéke meglepte őket.

Az LVMH luxusipari óriáscég parfüm- és kozmetikai üzletága is kisebb forgalmat bonyolított le a vártnál, de a L'Oréal gyászos teljesítménye hatalmas meglepetést okozott a részvényeseknek – mutattak rá a Jefferies elemzői a Reutersnek.

A részvények március óta a legalacsonyabb szintre estek a bejelentés után. Az árfolyam 3,3 százalékos csökkenéssel nyitott, utána némileg visszakapaszkodott.

A L'Oreal árfolyama 1 év
 

Kínával ellentétben az európai és az amerikai piacon növekedtek a szépségipari cég eladásai, így a vállalat 11,1 százalékos organikus forgalomnövekedése összességében megfelelt az előrejelzéseknek.