BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Meta havidíjért cserébe hirdetésmentes Facebookot adna

Reklámmentes szolgáltatást vezetne be a Meta az Európai Unió területén. A technológiai óriás javaslata szerint, ha az európai fogyasztók nem élnek a személyre szabott hirdetésekkel, akkor a Facebook- vagy Instagram-fiókjuk használatáért legalább tíz eurót kellene fizetniük.

A Meta Platforms havi 10 eurót számolna fel az európaiaknak azért, hogy hirdetésmentesen juthassanak hozzá az Instagramhoz és a Facebookhoz– derül ki abból a dokumentumból, amelyet a közösségimédia-óriás a szabályozó hatóságoknak nyújtott be.

All,Meta,Platforms,Apps,On,The,Screen,Of,Smartphone,Facebook,
A Meta havidíjért cserében hirdetésmentes Facebookot adna / Fotó: Shutterstock

A vállalat ezzel próbál megfelelni annak az uniós jogszabálynak, amely korlátozza a Meta azon lehetőségét, hogy a felhasználóknak személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg anélkül, hogy ehhez előzetesen a felhasználók beleegyezését kérné – veszélyeztetve ezzel fő bevételi forrását.

A Meta illetékesei szeptemberben az írországi adatvédelmi szabályozókkal és a brüsszeli digitális versenyszabályozókkal folytatott megbeszéléseken részletezték a tervet, amit a következő hónapokban szeretnének bevezetni hirdetések nélküli előfizetés címén az európai felhasználók számára.

Ez azt jelenti, hogy a felhasználók választhatnak, hogy továbbra is ingyenesen, személyre szabott hirdetésekkel, vagy a szolgáltatások hirdetések nélküli változataiért fizetnek.

Ennyibe kerülhet a hirdetésmentes Facebook és Instagram

A Meta azt közölte a szabályozó hatóságokkal, hogy havonta mintegy 10 eurót számítana fel a felhasználóknak azért, hogy Facebook- vagy Instagram-fiókjukat egy asztali számítógépről használják, valamint 6 eurót minden további kapcsolódó fiók után. Mobileszközökön az ár nagyjából havi 13 euróra ugrana, mivel a Meta figyelembe venné az Apple és a Google alkalmazásboltjai által az alkalmazáson belüli fizetésekért felszámított jutalékokat – mondták bennfentesek a The Wall Street Journalnak.

A Meta alapvető szolgáltatásai előfizetési lehetőségének bevezetése jókora fordulat a vállalat politikájában. Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója régóta ragaszkodik ahhoz, hogy az alapszolgáltatások továbbra is ingyenesek maradjanak a reklámok által, így a szegények számára is elérhetők legyenek.

A vállalat a javaslatait kifejezetten az uniós szabályozó hatóságok azon követelésének áthidalására tette, hogy a felhasználói adatok felhasználása előtt beleegyezést kell kérni a személyre szabott hirdetések kiválasztásához. Azaz az Egyesült Államokban az adatvédelemre odafigyelő felhasználóknak nem kell arra számítaniuk, hogy hamarosan felajánlják a reklámmentes Instagram vagy Facebook fizetős használatát.

A javaslatokat ismerő személyek szerint a szabályozó hatóságok vizsgálják, hogy a tervezett havidíjak nem teszik-e túl drágává a reklámmentes szolgáltatást.

A Threadset is elözönlik a reklámok: a Meta végre pénzt akar keresni a Twitter-klón alkalmazásán

Egyes befektetők szerint a platform ugyanannyi pénzt generálhatna, mint az X, mielőtt azt Elon Musk felvásárolta. A Threads jelenlegi tesztfázisa során csak az amerikai és a japán felhasználóinak mutatna hirdetéseket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.