Az előzetes ígéretnek megfelelően április elsejével már elérhető a MÁV+ nevű utazásszervező applikáció, amelyről tudni lehetett, hogy csak fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitását.
Az év elején tízpontos vállalást tett Lázár János építési és közlekedési miniszter: egyik ígérete volt az új applikáció bevezetése. A MÁV-Volán csoport korábban közölte, hogy az év folyamán minden fontosabb funkció elérhető lesz a MÁV+ applikációban, azonban Hegyi Zsolt vezérigazgató friss posztja szerint erre még bőven várni kell.
„A tíz vállalás egyike az, hogy megújul a MÁV-applikáció.
Több lépésben, de a jövő év tavaszára teljesen
– fogalmazott a Facebookon.
A MÁV korábbi applikációjára már rég ráfért egy ráncfelvarrás, az építési és közeledésügyi minisztérium elismerte, hogy a használatához kellett némi gyakorlat. A Világgazdasághoz eljutott több olyan eset is, amikor
a MÁV applikációja többszöri próbálkozás után sem töltődött be, illetve működés közben kidobta a felhasználókat.
Arra is voltak példák, hogy az applikációban tévesen tüntették fel, honnan indul a vonat, illetve nem jelezték a vonat késését sem. Az új applikációnak a tesztelési időszaka alatt is jelentkeztek hibák, a leggyakoribb negatív visszajelzés egyes funkciók (például a grafikus helyfoglalás vagy a viszonylati jegyek) hiánya miatt érkezett.
Az új applikáció nem a régi frissítésével vált elérhetővé, hanem le kell tölteni a nagyobb online áruházakból. Ezt azzal indokolták, hogy
amíg nem válik teljessé az új applikáció működése, addig lehet a régebbit is használni.
Hegyi Zsolt megfogalmazása szerint nem az összes, hanem a leggyakrabban használt funkciókkal indult el a MÁV+ applikáció:
A MÁV-Volán csoport vezérigazgatója elmondta, hogy a digitális tárcákkal lehet fizetni az applikáción keresztül, illetve az új MÁV+ emlékszik a korábban regisztrált MÁV-applikáción keresztül a felhasználókra, így a korábbi felhasználónévvel és jelszóval is lehet használni.
„Jó, hogy a régi regisztrációmmal működik! Jobban néz ki, mint a régi alkalmazás” – írja az egyik felhasználó az App Store-ban megosztott véleményben. A vezérigazgató korábban úgy fogalmazott, hogy az új MÁV-appban a cél az, hogy már az elővárosi utazásnál is két gombnyomással meg lehessen vásárolni a jegyet. Lázár János pedig kijelentette, hogy 2025-ben az új MÁV-applikáció sikeresen felváltja majd a korábbi bonyolult alkalmazást.
A MÁV+ applikációt valóban egyszerűbb használni, azonban több funkció is magyarázatra szorul, például az utas adatait itt is ki kell tölteni, az applikáció külön felhívja arra is a figyelmet, hogy pontosan adja meg mindenki a személyes adatait, mert a jegyen/bérleten utólag nem módosíthatók.
Az új applikáció használatához az utasnak fel kell egy képet is töltenie magáról, enélkül nem lehet használni a MÁV+ appot.
Az útvonaltervezésnél a MÁV+ minden állomás esetében felajánlja a releváns járatok használatát, de azt nem jelzi, ha az utas rossz járatot választ ki magának. Az applikáció ekkor csak az egyedüli lehetséges tömegközlekedési eszközt kínálja fel. Ez akár félreértésre is okot adhat, ha valaki busz helyett például vonattal akarna közlekedni, és mindegyik járatnak vannak közös megállói is.
Az is probléma, hogy
a tervezésnél csupán egy-két, menetrend szerint közlekedő járatot ajánl fel, így az utas nem tervezhet az egész nap elérhető közlekedési eszközzel.
A MÁV kedden úgy fogalmazott, hogy a következő egy évben hónapról hónapra érkeznek majd a további díjtermékek.
„Nyárig érkeznek a klímás járattal való tervezést segítő funkciók, majd a tíz vállalás egyik legfontosabbja: a késésbiztosítás” – fogalmazott Hegyi Zsolt. Megismételte: a kárpótlás mindenkinek jár, aki 20 percnél nagyobb késést szenvedett el a MÁV-Volán csoport valamelyik járatán, függetlenül attól, hogy automatánál vagy pénztárnál vásárolta meg a jegyét vagy a bérletét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.