BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pár nap van már csak hátra a MÁV+ applikáció élesítéséig – eddig több hibát is találtak a tesztelésen

Idén elérhetővé válik az új MÁV+ applikációban egy olyan jegytípus is, mely a tavaly debütált napijegyekhez hasonlóan felhasználható lesz az integrált MÁV csoport helyközi járatain, buszon és vonaton is.

Egy héttel ezelőtt és 1500 tesztelővel indult el a MÁV csoport új telefonos alkalmazásának úgynevezett béta-tesztje.

máv+, máv alkalmazás, applikáció, vonat, vasút, jegyvásárlás, bérlet, jegy
MÁV: egy hete indult az új MÁV+ applikáció nyílt tesztelése / Fotó: Hegyi Zsolt / Facebook 

A MÁV szakemberei folyamatosan dolgozzák fel a visszajelzéseket, hogy a jövő heti éles indulást követően már ne jelentkezzenek a tesztelők által jelzett hibák – közölte a társaság.

A felhasználók túlnyomók többsége stabil működést tapasztalt az új app használatakor, de mindkét operációs rendszeren előfordultak típusos hibaüzenetek, amelyek javítására már az éles indulást megelőzően – még ezen a héten – javítócsomagot adnak ki fejlesztők. 

Az új MÁV+ appba már nem kell majd napi szinten újra meg újra bejelentkeznie a felhasználóknak, a bejelentkezést követően az alkalmazás használatra – például gyors bérletbemutatásra – kész állapotban marad.

Az év elején tízpontos vállalást tett Lázár János építési és közlekedési miniszter: egyik vállalása volt az új applikáció bevezetése. Kijelentette azt is, hogy az új applikáció idén már márciustól elérhető lesz, és nyáron már akár a késésbiztosításokat is használhatják rajta az utasok.

Később azonban kiderült, hogy a MÁV+ használata a széles közönség előtt nem lesz még elérhető, hiszen az alkalmazást először csak 1500 tesztelő használhatja, 

sőt, csak fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitását az év folyamán. A tesztelés és a tervezett áprilisi élesítés idején először csak a leggyakrabban használt funkciók lesznek elérhetők.

A Világgazdasághoz eljutott több olyan eset is, amikor 

a MÁV korábbi applikációja többszöri próbálkozás után sem töltődött be, illetve működés közben kidobta a felhasználókat. 

Arra is voltak példák, hogy az applikációban tévesen tüntették fel, hogy honnan indul a vonat, illetve nem jelezték a vonat késését sem.

A mostani tesztelésekből kiderült: 

  • bizonyos felhasználóknál az okozott problémát, hogy az applikáció újra meg újra kérte a felhasználó belépését,
  • nagyobb kijelzővel rendelkező okostelefonok esetében az autóbusz-fedélzeten található validátorok nem vagy nem elsőre tudták beolvasni az applikáción belüli jegyképet,
  • a leggyakoribb negatív visszajelzés egyes funkciók (például a grafikus helyfoglalás vagy a viszonylati jegyek) hiánya miatt érkezett a szakemberekhez. 

A MÁV közlése szerint várhatóan még idén tavasszal elérhetővé válik az új applikációban egy olyan új viszonylati jegytípus is, mely a tavaly debütált napijegyekhez hasonlóan felhasználható lesz az integrált MÁV csoport helyközi járatain, buszon és vonaton egyaránt.

A tesztelési folyamatba bevonták a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét, hogy az új MÁV+ applikáció akadálymentességi lehetőségeit próbálják ki, javaslataikkal pedig segítsék a további finomhangolást, tökéletesítést.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.