BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Lefagyott, pontatlan volt, az utasok sem tudták használni – muszáj volt lépnie a MÁV-nak az applikációja miatt

Az előzetes kalkulációk szerint akár tízmilliárdot is visszafizethet majd a MÁV csoport a késve érkező járatok miatt, azonban a késésbiztosításokra még várniuk kell az utasoknak. Az új MÁV+ applikáció viszont már napokon belül letölthető lesz.

„A MÁV-app egyike az ország leggyakrabban használt alkalmazásainak, hiszen sokat tud, de használatához kell némi gyakorlat” – fogalmazott az építési és közeledési minisztérium és hozzátette, hogy az új MÁV+ alkalmazással azonban „minden sokkal egyszerűbb és gyorsabb lesz”.

a20230428_MAV_bejelentes_jegyvasarlas_varmegye_berlet_fg_fmh
MÁV: az új applikáció már napokon belül letölthető lesz / Fotó: Fehér Gábor

Nagyon fontos, hogy a MÁV egy korszakváltáson, egy rendszerváltáson essen át, 

„és a digitalizációnak egyre nagyobb szerepe legyen a vállalat életében” – mondta korábban Lázár János, aki hozzátette: a cél, hogy minél többen applikációval vásárolják meg a jegyeket, vagy tájékozódjanak a MÁV csoport szolgáltatásairól. 

Az év elején tízpontos vállalást tett Lázár János építési és közlekedési miniszter: egyik vállalása volt az új applikáció bevezetése. Kijelentette azt is, hogy az új applikáció idén már márciustól elérhető lesz, és nyáron már akár a késésbiztosításokat is használhatják rajta utasok.

Később azonban kiderült, hogy a MÁV+ használata a széles közönség előtt nem lesz még elérhető, hiszen az alkalmazást először csak 1500 tesztelő használhatja, 

sőt, csak fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitását az év során. Továbbá a tesztelés és a tervezett áprilisi élesítés idején először csak a leggyakrabban használt funkciók lesznek elérhetők.

Lázár János szerint teljes baromság volt, ahogy a MÁV-app működött

Az építési és közlekedési miniszter tavaly év végén bejárást tett a Kőbánya-Kispest csomópontnál, ahová elkísérte Arató Gergely, a DK országgyűlési képviselője és Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója is. 

A bejárás alatt felmerült: mi értelme van annak, hogy ha egy utas nem kedvezményes jegyet akar vásárolni a MÁV-applikáción keresztül, akkor miért kell az édesanya nevétől kezdve a személyi igazolvány számáig mindent megadnia. 

Teljes baromság 

– reagált Lázár János az applikáció bonyolultságára. 

A MÁV csoport vezérigazgatója akkor azt mondta, hogy az új MÁV-appban a cél az, hogy már az elővárosi utazásnál is két gombnyomással meg lehessen vásárolni a jegyet. Lázár kijelentette, hogy 2025-ben az új MÁV-applikáció sikeresen felváltja majd a korábbi bonyolult alkalmazást. 

A Világgazdasághoz eljutott több olyan eset is, amikor 

a MÁV applikációja többszöri próbálkozás után sem töltődött be, illetve működés közben kidobta a felhasználókat. 

Arra is voltak példák, hogy az applikációban tévesen tüntették fel, hogy honnan indul a vonat, illetve nem jelezték a vonat késését sem.

„Nah, hát induljon a reggel: az applikáció vak, semmit nem mutat, a hév késik, ha a vonat nem késik 4 percet, akkor 2 órát várhatok az átszállásra Gödöllőnél. A szerencsén múlt ma is, hogy hazaérek-e az éjszakai munkavégzésből ” – fogalmazott egy utas a Facebookon. Hasonló beszámolókat a MÁV-val foglalkozó több csoportban is lehet találni, ahol az applikáció bonyolultságára is felhívták már a figyelmet. 

Mit tud a MÁV+ applikáció?

Lázár János a tízpontos vállalása bemutatásakor közölte, hogy a MÁV+ néven szereplő applikáció 2025 második felére lesz teljesen kész. Idén június 1-jétől a MÁV-nál bevezetik a késési biztosítást, amelyet az új applikáción keresztül tudnak az utasok bekapcsolni. 

Ez azt fogja jelenteni, hogy legalább 20 perces késés esetén a vasúti vagy busz menetjegy árának 50 százalékát visszafizetik az utasoknak.

Aki a MÁV+ alkalmazásban veszi a jegyét, automatikusan kapja a visszatérítést az ott használt bankszámlájára – magyarázta a Világgazdaságnak küldött válaszában korábban a társaság. A többiek – tehát aki

  • interneten,
  • automatában
  • vagy jegypénztárnál

veszi a jegyét – az az úti céljához legközelebbi jegypénztárban érvényesítheti a késési biztosítást.

Havi bérletesek esetén 10 százalékos jóváírást érvényesít a MÁV a következő vármegye- vagy országbérlet árából, 

ha a közösségi közlekedés céljára igénybe vett vonat vagy távolsági busz legalább öt alkalommal, alkalmanként legalább 20 percet késett. A visszatérítés minden esetben a 20 percet meghaladó késések esetén érvényesíthető, az utazás teljes időtartamától függetlenül. 

Lázár arról is beszélt, azt szeretné, hogy az utasok érezzék, ha nem jól sikerült az utazás, akkor a MÁV tisztában van a felelősségével. Hozzátette, hogy a MÁV-Volán csoport 1100 milliárd forintból gazdálkodik, ebből 

a személyszállítás jegybevétel 114 milliárd forint volt tavaly. Azt is mondta, ha egy évben 5-10 milliárdot kell majd visszaadni a késések miatt, 

akkor sem szankcionálják a csoport menedzsmentjét, dolgozóit, azonban ez egy mérőszám lesz a cégen belül. A MÁV közlése szerint a tesztidőszakot követőn, április 1-jétől lesz elérhető mindenkinek az új MÁV+ alkalmazás.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.