Csődöt jelentett a litván Dancer Bus, így a rendkívül könnyű építésű, innovatív villanybuszokat fejlesztő cég buszgyártói pályafutása még azelőtt véget ért, hogy igazán elkezdődhetett volna – fogalmaz Magyarbusz.Info.
A litván Dancer Bus – illetve a mögötte álló Vejo projektai konzorcium – még 2018-ban lépett színre tisztán elektromos hajtású busztípusával, amely hangsúlyozottan a környezetvédelmet tűzte zászlajára: a 12,1 méteres szóló változat saját tömege a gyártó állítása szerint mindössze 8,6 tonna volt, 0,72 kilowattóra per kilométeres átlagos energiafogyasztása pedig akkoriban a legalacsonyabb volt a piacon (ennek azóta többen is aláígértek).
A járműfelépítményt jelentős részben újrahasznosított anyagból, a gyártó állítása szerint nagyrészt a tengerekből kihalászott PET-műanyaghulladék felhasználásával állították elő.
A Dancer Groupot már a koronavírus-járvány gazdasági hatásai is megviselték, így 2022-ben 1,8 millió eurós kölcsönt vett fel a NuCapitaltól, amely 2025 júliusában jár le, fedezeteként pedig maga a gyár szolgált. A cég szerint lényegében a befektetési alap agresszív cselekedetei hajszolták csődbe a céget, pedig állítása szerint lett volna lehetőség megoldani a pénzügyi problémákat. A NuCapital azzal hárította el a vádat, hogy ők csak a kölcsönzött tőke visszaszerzésén dolgoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.