Egy amerikai magántőke-társaság többségi tulajdonába került a legendás német sportszergyártó családi vállalkozás, az Uvex. A Warburg Pincus számára – adósságátvállalással együtt – mintegy 800 millió euróba kerülhetett az Uvex megszerzése. A befektetők és az Uvex úgy döntött, hogy a pontos pénzügyi részleteket nem hozzák nyilvánosságra.
A Bloomberg forrásai szerint a szebb napokat is látott vállalat 400 millió eurónyi adósságot görget maga előtt, ez a teher és a konkurencia gyors előretörése is indokolttá tette a tőkeerős befektető beszállását. A szakmai munkát irányító Winter és Grau alapító családok jelentős kisebbségi részesedést tartanak meg, és továbbra is aktívan részt vesznek az üzletág növekedésében – erről a cég közleményben nyugtatta meg a közvéleményt.
A Philipp M. Winter által 1926-ban alapított Uvex tehát nem családi körben ünnepelheti jövőre a centenáriumát, az immár a negyedik generációt képviselő Michael Winter vezérigazgató mindenesetre bizakodással tekint a Warburg Pincusszal folytatandó együttműködésre. A vevőknek a menedzsmentet felrázó lehetséges intézkedéseiről egyelőre nincs hír, de ilyenkor a befektetők mindig tüzetesen megvizsgálják, hogy mit lehetne jobban, hatékonyabban és főként eredményesebben csinálni.
Az elsősorban sporttevékenységekhez használt védőfelszereléseket, többek között védőszemüvegeket, sisakokat és kesztyűket gyártó Uvex termékeivel főként a téli sportok kedvelői és a kerékpározók találkoznak gyakran, de
a munkavédelmi ruházati termékek kínálatában is otthon vannak,
az ipartól az egészségügyig számos területen használják az Uvex különböző márkái alatt forgalmazott felszereléseket.
A cég honlapjáról kiderül, hogy a legutóbbi lezárt pénzügyi évben (2023/2024) a biztonsági divízió az értékesítés 81 százalékát adta, míg a többit a sport és szabadidős szegmens hozta. Az Uvex portfóliójába a következő márkák tartoznak:
A német ipar egy újabb legendás családi vállalkozásában vették át a hatalmat és az irányítást külföldiek, folytatva az utóbbi években megmutatkozó trendet. Főként amerikai, svéd és svájci befektetők vadásznak aktívan ezen a piacon, ahol rengeteg a préda, elég az évente ezres nagyságrendben meghirdetett középvállalkozásokra, az úgynevezett mittelstandokra gondolni.
A családi vállalkozásként elindított társaságok esetében az alapítók halála után az örökösök dönthetnek úgy, hogy inkább kiszállnak a cégből, és méltó, hozzáértő kezekbe adják a társaságot.
Az elődök eredményeit tisztelő és a cég további működtetésében aktívan részt venni akaró örökösök közül azonban sokan a részleges eladást választják, kisebbségi részesedést kínálva a magántőke-társaságoknak, hogy a vállalkozás külső tőke és szakértelem bevonásával versenyképes maradhasson, és a család is megtarthassa az irányítást.
Az utóbbi években a New York-i tőzsdén debütált szandálgyártó manufaktúra, a Birkenstock és a frankfurti tőzsdére vitt Douglas parfümérialánc például eleinte ezt az utat követte.
Az utóbbi évek legnagyobb, 12 milliárd eurós tranzakciójában 2023-ban a Viessmann fűtés- és hűtéstechnológiai családi vállalat került a globális piacvezető amerikai Carrier tulajdonába. Ugyanebben az évben a híres német mérnöki cég, a Rosen a svájci Partners Group befektetési társaság többségi tulajdonába került, az alapító Hermann Rosen kisebbségi tulajdonos maradt.
A protézis- és ortopédiai termékeiről ismert Ottobock családi vállalkozás tavaly nyáron a svéd EQT magántőke-befektetőnek adott el 20 százalékos részesedést, megtartva magának az irányítói jogokat.
Korábbi példa a hagyatéki ügyek rendezésére az útépítő gépek gyártásával foglalkozó Wirtgen Group 2017-es eladása az amerikai John Deere-nek, ekkor a Wirtgen család döntött úgy, hogy nem vállalja a generációváltással járó terheket, és eladja a céget.
Tízéves német csődcsúcsot hozott az idei első fél év
A vállalati csődök által okozott kár 33,4 milliárd euró volt az idei első fél évben. Június végéig 11,9 ezerre, 2015 óta a legmagasabb szintre emelkedett a bejelentett vállalati csődök száma, ami 9,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A csődbejelentések növekedésének üteme azonban lassult az előző év azonos időszakához képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.