jótállás

Új rendelet: a vevő vagy az eladó felelős a termék hibájáért?

Az új Polgári törvénykönyv (Ptk.) megfogalmazása szerint termékszavatosság esetén a vásárló nem csak az eladóval, hanem közvetlenül a gyártóval vagy a kereskedővel szemben is érvényesítheti a szavatossági jogát, így javítást, cserét kérhet - ez utóbbiak eljárási szabályait tette közzé a nemzetgazdasági miniszter a legutóbbi Magyar Közlönyben.

Átírták a kötelező jótállás szabályait

Módosultak a kötelező jótállás szabályai, az új előírások egyebek mellett vonatkoznak a jótállási jegyekre, amelyeket ezentúl nem lehet elhalványuló szöveggel átadni a vásárlónak, és differenciáltabbá válik az épületszerkezeteknél az egységes, 3 éves jótállás is.

Gond a mobilok jótállásával

A Budapesti Békéltető Testület szerint a Magyar Telekom továbbra is korlátozza a fogyasztói jogokat.

Még ma is átverik a vásárlókat

Továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén, a fogyasztók még mindig nem kapnak megfelelő tájékoztatást jogaikról, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) továbbra is indokoltnak tartja a téma átfogó ellenőrzését.

Lejárt szavatosságú termékek miatt bírságolták meg a Tescót

Másfél millió forintos bírságot szabott ki a Pest Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc- biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóságának budai kerületi hivatala - mint első fokon eljáró hatóság - a Tesco Global Áruházak Zrt. -re az áruházlánc Pest megyei üzleteiben feltárt szabálytalanságok miatt - tette közzé Kiss Attila, a kormányhivatal kommunikációs vezetője. A láncnak egyebek mellett a lejárt szavatosságú termékek miatt kell fizetnie.

Repkedtek a bírságok a jótállási ügyekben

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 426 esetben összesen mintegy 23 millió forint bírságot szabott ki tavaly a szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások, és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének vizsgálata során.

Jótállás: ne hagyja magát becsapni!

A fogyasztókat kellemetlen meglepetések érhetik, ha elektronikai terméket vásárolnak egy-egy nagyobb áruházláncnál. A Vevőszolgálat munkatársai ugyanis számtalanszor nem tájékoztatják megfelelően a vásárlókat, sőt előfordul, hogy az érvényes szabályokkal ellentétes gyakorlatot szeretnének elfogadtatni a vevőkkel.

Szépséghibás gépek - Ne hagyjuk magunkat becsapni!

Számos fogyasztó fordult az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez az outletekben vásárolt szépséghibás vagy szállítás során megrongálódott műszaki cikkek meghibásodása kapcsán. Az ok: csak a használatba vétel után néhány nappal, a „pénztártól való távozás után” derül ki, hogy a termékek nem csak szépség-, hanem műszaki hibásak is.

Közérdekű kereset: Marad a jótállás, ha máshol végzett olajcserét

Nem tehetik a gépjárművel kapcsolatos jótállást a jövőben a gyártók attól függővé, hogy hivatalos márkaszerviz végezte-e az olajcserét, illetve egyéb, jótálláson kívüli karbantartási, javítási munkákat - hívta fel a figyelmet a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület.
Világgazdaság Piactér